3500 مرد در زندان، آیا زنان مقصرند؟

شنبه ، 29 بهمن 1390 ، 09:58

روز گذشته مدیرعامل ستاد دیه کشور از وجود سه هزار و ۵۰۰ زندانی مهریه در زندانهای کشور خبر داد و افزود: متاسفانه مهریه های نامتعارف موجب شده تا جوانان پشت میله های زندان عمر خود را هدر دهند، چرا که در بسیاری از پرونده های مهریه از ۱۶۰۰ سکه تا ۳۰۰ هزار سکه مشاهده می شود که این مهریه ها معقولانه نیست.

به گزارش بانکی دات آی آر, وی افزود: ستاد دیه نمی تواند هر پرونده مهریه ای را دنبال کرده و برای آزادی آن اقدام کند زیرا سقف کمکها ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است و نمی شود تمام بودجه ستاد دیه را برای آزادی یک زندانی مهریه که ۳۰۰۰ سکه مهریه همسرش کرده هزینه کرد. باید خانواده ها کمک کنند تا مشکل این جوانان زندانی هر چه زودتر برطرف شود.

سوال اینجاست که چه کسی مقصر است؟ آیا همسران این 3500 نفر مقصرند؟

 

 

هرگاه بحث مهریه و به زندان افتادن آقایان به زندان مطرح می شود به سرعت رسوم غلط ,خانم های زیاده خواه,آقایان سربه هوا و مباحثی اینچنین مطرح می شود .

این روزها که قیمت سکه سربه فلک کشیده و انتخابات مجلس هم نزدیک شده بحث داغ مهریه ها بعضا از سوی بعضی کاندیدا ها مطرح می شود و یکی سقف می گذارد برای مهریه ها و یکی زندانی ها را آزاد می کند.

اما حقیقت این است که قانون خانواده و مهریه ما بسیار قدیمی است و بوی الرحمن اش بلند شده است، اما کسی برای تغییرش به خودش زحمت نمی دهد.

در حال حاضر مهریه تنها حربه و وسیله ایست که زنان به وسیله آن به تمام حق و حقوق خود می رسند، پس به راحتی از آن نمی گذرند. اگر مردی حاضر نباشد حضانت فرزند را به مادر بدهد, مردی که به هردلیلی حاضر به طلاق همسرش نیست و یا مردی که بی وفایی می کند تنها از طریق مهریه می توان برسر جایش نشاند!!

اگر برخی قوانین به روز شود آنگاه شاید بتوان مهریه ها را هم کاست.

در حالی که اسلام دین همه قرون و تمام ابناء بشر است اما قانون خانواده ما که می بایست با استفاده اسلام به روز ترین و پیشرو ترین قانون های خانواده جهان باشد سالهاست با سهل انگاری برخی آنچنان که می بایست تغییر نکرده و به همین دلیل مشکلاتی را به جامعه  و خانواده های ایرانی تحمیل می کند.

مقصر دانستن رسوم و عرف جاری جامعه, محکوم کردن مردان به پذیرش آنچه توان پرداختش را ندارند ویا حتی مادی گرا دانستن زنان ساده انگارانه ترین کاریست که مرسوم است اما آیا نمایندگان مجلس دهم راهکار عملی تری برای حل این مشکل دارند؟

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

 

 

► استخدام در شرکت تولیدی در شهرک صنعتی لیا قزوین
استخدام در پژوهشگاه ابن سینا جهاد دانشگاهی در تهران ◄

مطالب مرتبط
بنر