گزارش تصویری/ لامبورگینی از نمایی نزدیک

چهارشنبه ، 3 اسفند 1390 ، 08:50

لامبورگینی یکی از معتبر ترین شرکت های اتومبیل سازی در دنیا است. این شرکت اتومبیل سازی در سال 1963 تاسیس شد و از همان ابتدا کار را روی هیجان و سرعت اتومبیل رانی متمرکز کرد. اما این شرکت علیرغم به دست آوردن طرفداران زیاد، در طی سال ها کم کم افت کرد و نتوانست به عنوان یک شرکت منسجم و مطمئن، اطمینان خریداران را جلب کند. اما وقتی آلمان وارد صحنه شد، اوضاع تغییر کرد.

شرکت آلمانی آئودی، لامبورگینی را خرید و شروع به توسعه و ساخت ماشین های با کیفیتی کرد که توانستند نام لامبورگینی را بالا برده و آن را به یک برند فوق العاده در ساخت سوپرماشین ها تبدیل کنند. البته آلمانی ها دوست نداشتند هویت ایتالیایی لامبورگینی را تغییر دهند. پس لامبورگینی در ایتالیا باقی ماند.

مهندسی آلمانی نه تنها روی پلتفرم ماشین ها تاثیر گذاشت، بلکه نحوه پژوهش، ساخت و به کارگیری فناوری های جدید در سوپر ماشین ها را هم به کلی تغییر داد. در این گزارش سری به لامبورگینی می زنیم تا ببینیم این کارخانه چه مراحلی را تا نهایی کردن یک محصول می پیماید.

 

 

ساختمان کارخانه لامبورگینی که ساختمان بزرگتر شیشه ای، مدرن تر است. اما ساختمان سفیدسمت راست توسط فررنچو لامبورگینی، موسس این شرکت گشایش یافته است.

 

تصویر بالا مونتاژ قسمت جلوی بدنه فیبر کربنی را نشان می دهد که دارد به کابین پیوند می خورد.

 

 

بخش های از پیش ساخته شده محصول به طور دستی متصل شده و یک نمونه واقعی از محصول را ایجاد می کنند. این نمونه تست می شود تا از کیفیت آن اطمینان حاصل شده و برای ورود به بازار آماده شود.

 

ورقه های فیبر کربنی برش خورده و با دقت زیادی روی شاسی قرار می گیرند.

 

این کوره غول پیکر هم برای بهبود دادن اجزای فیبر کربنی ماشین و به عبارت دیگر: «پختن آن ها» به کار می رود!

 

مونتاژ کردن قسمت های مختلف بدنه هم که طبعا کاری زمانگیر و رنج آور است.

 

 

 

این هم از آماده سازی بخش های داخلی بدنه اتومبیل.

 

هر موتور قبل از قرار داده شدن روی وسیله نقلیه، آزمایش می شود. سیستم های ترمز، خود ترمز ها و  سیستم کنترل پایداری هم تست می شوند.

 

جالب این که در فرایند طراحی ارگونومی، کارگران هم در نظر گرفته می شود و در مواقع لزوم، بدنه جابه جا شده و دوران داده می شود تا به کارگران بخش مونتاژ فشار وارد نشود. آنها مجبور نیستند خم شده و به زیر ماشین بروند.

 

پنجره های مشبک در عقب ماشین در حال نصب شدن هستند. این پنجره ها به تخلیه گرمای موتور کمک می کنند.

 

هر خودروی ساخته شده توسط یک راننده حرفه ای به دقت آزمایش می شود تا هنگام تحویل به مشتری مشکلی نداشته باشد. هنگام آزمایش، داخل اتومبیل به طور کامل با یک کاغذ مخصوص پوشانده می شود تا هیچ آلودگی سبب کثیف شدن داخل خودرو نشود.

 

و این هم از محصول نهایی. زیباست و برای ساختش زحمت زیادی کشیده شده. برای خریدنش هم باید زحمت بسیار کشید. نگهداری اش هم کار زحمت بری است. پس بهتر است فقط به آن بگوییم که از آشناییت خوشحالیم و بس!!

ایرانویج

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► استخدام همکار در اهواز-زن
استخدام شرکت پخش مواد غذایی فرا پیشرو در اهواز ◄

مطالب مرتبط
بنر