آیا لازم است برای کفش و کلاه مردم هم برنامه ریزی کنیم؟

شنبه ، 6 اسفند 1390 ، 08:34

چند روز پیش معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد در یک نشست خبری اعلام کرد که حتی برای کفش و کلاه مردم هم برنامه داریم.

به گزارش بانکی دات آی آر,شاه آبادی از برنامه ریزی های 5 ساله وزارت فرهنگ و ارشاد برای مد و لباس سخن گفته و اظهار کرده که این وزارت خانه قادر است که این بازار را کنترل کند.اما آیا واقعا لازم است که وزارت فرهنگ و ارشاد در این حوزه وارد شود و برای کفش و کلاه مردم هم برنامه ریزی کند؟

اهمیت لباس

لباس و پوشش نشانه فرهنگ و نگرش مردم هر جامعه ای است و به هیچ عنوان نمی توان آن را بی اهمیت جلوه داد،اما آیا مردم برای تعیین نوع پوشش خود نیاز به متولی و آموزش دارند؟

مسلما بازار لباس ایران طی سالهای اخیر دچار آشفتگی و بی برنامگی بوده و بسیاری از افراد به ویژه خانم ها برای یافتن لباس های دلخواهشان با مشکلات عدیده ای روبرو بوده اند.

اینکه متولیان امر فرهنگ یک جامعه به کوچکترین مباحث فرهنگی توجه داشته باشند امری پسندیده و قابل احترام است،اما نوع اعمال این برنامه ها و دیدگاه ها در برخی مواقع از خود برنامه ها مهم تر است. اگر کوچکترین اشتباهی در این خصوص اعمال شود مسلما مشکلات بسیاری برای آینده کشور به وجود خواهد آمد و ممکن است پایه های فرهنگ را دستخوش بحران کند.

بنابراین به نظر می رسد وزارت فرهنگ می بایست در سیاست گذاری های کلان مشارکت داشته باشد و اجرا را به نهاد های خصوصی واگذار کند تا به مرور طبع و خواسته های مشتریانشان را تشخیص دهد،در غیر اینصورت به صورت فرمایشی و دستوری نمی توان فرهنگ سازی کرد.

تاریخ چراغ راه آینده است بنابراین لازم است از گذشته درس بگیریم و اشتباهات گذشتگان را تکرار نکنیم،درغیر اینصورت دانستن و خواندن تاریخ بی ارزش خواهد بود.

تصاویر زیر نخستین جشنواره مد و لباس فجر رابه تصویر می کشد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► استخدام در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
استخدام در نمايندگي ايساكو در اهواز ◄

مطالب مرتبط
بنر