نامه وارده/اندرحکایت دردسرهایی که مبین نت درست میکند

دوشنبه ، 8 اسفند 1390 ، 08:20

اینترنت لاکپشتی کشور طی روزهای اخیر موجبات دلخوری کاربران را فراهم آورده و بسیاری که از این طریق ارتزاق می کنند را به دردسر انداخته، اما این تنها بخشی از مشکلات است. یکی از کاربران ما که از خدمات مبین نت استفاده می کند رنجنامه ای برای ما ارسال کرده که بدون کوچکترین دخل و تصرف برای آگاهی عموم منتشر می شود.


به نام خدا
سلام

 

 

مبین نت چند ماهی است که ادعا کرده برای نخستین بار در ایران اینترنت شخصی با مودم جیبی ارائه می کند و برای تبلیغ این خدمت خود هزینه های هنگفتی هم کرده و شهر را با تبلیغات خود کاغذ دیواری کرده است. این درحالیست که رویای اینترنت شخصی با این مودم جیبی فریبی بیش نیست.


اغفال بنده و خرید مودم جیبی مبین نت
در نمایشگاه تله کام آذر 90 و پس از مشاهده تبلیغات گسترده مودم های جیبی که تقریبا نمایشگاه را فرش کرده بود، حقیقتا اغفال شدم و یک مودم جیبی وایمکس مبین نت خریداری کردم، با این امید که خوش و خرم هر کجا که باشم اینترنت در جیبم باشد و راحت تر به کارهایم برسم. تبلیغات این مودم ها نیز روی همین قابل حمل بودن مودم مانور داده بود.


مبلغ 290 هزار تومان بابت اشتراک دو ساله به یکی از نمایندگان فروش مبین نت که پشت کانتر نمایشگاهی سالن مبین نت ایستاده بود، پرداخت کردم و مودم را دریافت کردم، اما دریغا که پنداری پول خود را به سطل زباله ریخته باشم.


در جستجوی آنتن برای مودم جیبی مبین نت
در تبلیغات ادعا شده بود با استفاده از این مودم می توان در شهر تهران و چندین شهر دیگر به شبکه وایمکس مبین نت متصل شد و پس از برقراری ارتباط با شبکه ، مودم جیبی، اینترنت پرسرعت را بصورت WiFi در اختیار قرار می دهد که می توان با استفاده از رایانه، نوت بوک، تلفن همراه، تبلت و یا هر وسیله دیگر که امکان ارتباط با اینترنت بصورت بی سیم WiFi را داشته باشد، از خدمات پرسرعت مبین نت در مکان های مختلف استفاده نمود.


طی چند ماه اخیر از مناطق مختلف تهران تلاش کردم از اینترنت استفاده کنم، اما تقریبا هیچ کجا آنتن نمی دهد. نواب, گیشا, ملاصدرا، سئول, ستارخان، تهرانپارس، شهرری. کارم این شده بود هر جا می روم این مودم را با خود ببرم و روشنش کنم و مثل گداها در هوا دنبال آنتن مبین نت بگردم. تنها در پاساژ علاءالدین توانستم به اینترنت مودم جیبی با حداقل آنتن ممکن متصل شوم.


به دنبال پشتیبانی گرفتن از مبین نت

پس از انجام این تست ها نوبت تلاشهایی برای گرفتن پشتیبانی از شرکت محترم مبین نت شد.
در ابتدا با نماینده فروشی که در نمایشگاه این وسیله عجیب و غریب را به من فروخته بود، چند روزی مراودات تلفنی داشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که آنها فقط پول بگیر و ابزارک انداختن هستند و کاری به آنتن دهی و مشکلات بعد از فروش ندارند.
با خود مبین نت تماس گرفتم و در نهایت به شخصی رسیدم که ظاهراً مسئول شکایات و رفع مشکلات مشتریان ناراضی بود. یک بار هم به دفتر ایشان در خیابان مطهری مراجعه نمودم.


پاسخ هایی که من دریافت کردم
طی صحبت هایی که با مسئول شکایات مبین نت داشتم، نهایتاً قرار شد من مودم جیبی را داخل سطل زباله بیندازم و با پرداخت هزینه 120 هزار تومان یک مودم داخلی معمولی بخرم که لااقل اشتراک اینترنت دو ساله من به مودم جدید منتقل شود.


مودم های معمولی مبین نت را قبلاً تست کرده بودم و در جاهایی که هستم معمولاً آنتن می دهد، اما آن خاصیت جیبی بودن را ندارد و فقط با برق کار می کند. با ابن حال قبول کردم ضرر دور انداختن مودم جیبی را متقبل شوم و یک مودم جدید 120 هزار تومانی هم بخرم تا از ضررهایم کم کنم.
اما این پیشنهاد هم با شکست مواجه شد و گفتند: "بچه های فنی میگن کانفیگ این مودم ها با اون مودم ها فرق میکنه و نمیشه اشتراک این را به اون منتقل کرد." به خودم گفتم: با همه آره، با ما هم آررررررررررره؟


خلاصه این دوست مسئول شکایات مبین نت، یکی دو هفته ای کار ما را پیگیری می کرد و تلفنی با ایشان در ارتباط بودم. اما در نهایت پاسخ های زیر عایدم شد:


1- صبر کنید تا آنتن بدهد.
2- مودم های جیبی فقط در فاصله 100 متری دکل مبین نت آنتن می دهند.
3- تعویض و پس گرفتن مودم نداریم.
4- عدم آنتن دهی جزو مفاد فسخ قرارداد شما نیست.
5- امکان فنی تعویض مودم وجود ندارد.


ای کاش مبین نتی ها پیش از اینکه با سرو صدای زیاد از ارائه محصولی که قادر به خدمت دهی آن نیستند سخن بگویند، خدماتشان را درست می کردند.
من نفهمیدم آنتن ندادن برای محصولی که ذاتش آنتن دادن است چه مفهومی دارد. جالب اینکه هنوز هم می بینم شرکت مبین نت دارد این شاهکار خود را تبلیغ می کند.


از دوستانی که قصد خرید مودم جیبی مبین نت را داشته اند هم تقاضا می کنم قبل از خرید تحقیق کنید. من یک نمونه برای تست دارم که در اختیارتان قرار دهم!
این رنجنامه را برای آن رسانه محترم ارسال می دارم، شاید بتوانید با اطلاع رسانی مسئولان را مطلع کنید، شاید به داد ما برسند. قبلا از توجه مسئولان سایت بانکی دات آی آر کمال تشکر را دارم.

برای شرکت در بحث در خصوص این مطلب اینجا کلیک کنید

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► استخدام در یک شرکت ساختمانی در شهرستان
استخدام در یک گروه بزرگ اقتصادی ◄

مطالب مرتبط
بنر