این مرد عامل نوسانات بازار ارز ایران بود؟+عکس

پنجشنبه ، 11 اسفند 1390 ، 11:46

دولت امریکا ، بانک اسلامی "نور" را مجبور به توقف انتقال میلیاردها دلار پول فروش نفت به ایران کرده است.

رویترز با انتشار مطلب فوق، نوشت: این اقدام که در ماه دسامبر صورت گرفته است برای متحد امریکا یعنی امارات شرم آور است، چراکه رئیس آن پسر شیخ محمد حاکم دبی است.

یک سخنگوی بانک اسلامی نور گفت که این بانک به همه ی مقرارات بین امللی در خصوص ایران عمل کرده است.

وی گفت: زمانی که ما در دسامبر سال 2011 آگاه شدیم که تحریم های امریکا  قرار است علیه چندین بانک ایرانی اعمال شود، اقدامی پیشگیرانه انجام داده و تمام ارتباطات کاری خود با بانک های ایرانی در امارات را قطع کردیم.

همچنین، روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که بانک نور در اواسط دسامبر توافق کرده بود که تا راه دستیابی ایران به ارز خارجی از طریق فروش نفت را ببندد.

این بانک در سال 2011 به تسهیل فروش 60 درصد صادرات نفتی ایران کمک کرده است

یک منبع بانکی و مطلع از این ماجرا به وال استریت ژورنال گفت: بانک نور از ماه دسامبر ارتباط خود با ایران راکاهش داده و گفته است که دیگر بانک ها در امارات در حال انجام بیشتر حجم کارهای ایران هستند.

این منبع گفت: بانک نور پول بسیار زیادی از این راه کسب کرد.

این روزنامه در ادامه مدعی شد: در هفته ای که بانک نور ارتباط خود را ایران قطع کرد، ریال ایران 12 درصد در مقابل دلار در بازار ایران سقوط کرد.  تجارت در بازارها متوقف شد و بسیاری از ایرانیان برای خرید دلار و طلا به بازارهای سیاه روی آوردند و سپس سقوط ارزش ریال ادامه پیدا کدد.

وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع خود مدعی شد: "نور" یکی از مهمترین راه های ایران برای دستیابی به درآمدهای نفت خود بود. و همین موضوع دلیل سقوط ریال بود.

انتخاب

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► استخدام در شرکت مهندسی مشاور آبانگاه در مشهد(تا 20 اسفند 90)
فروش اوراق گواهی سپرده بانک سامان با سود20درصد ◄

مطالب مرتبط
بنر