یکی به داد بازنشسته ها برسد!!

شنبه ، 13 اسفند 1390 ، 10:23

چند سال  داری؟

20, 25,26 و....سال تازه اول راهی و خسته .خسته از فشار کار, مسائل روز مره زندگی , گرفتاری ها ,مشکلات . تازه مسئولیت خانواده ای هم برگردن نداشته باشی هنوز خیلی چیز ها هست که بابتش حرص بخوری .

فرض کن 30 سال بله 30 سال از عمر گرانبهای خود را صرف یک کار سخت و روز مره کرده باشی و مدام با مردم سرو کله زده باشی به امید آنکه در روزگار پیری به آرامش برسی اما این روزها بیشتر استرس داشته باشی!

امروز13 اسفند ماه است و بازنشسته های تامین اجتماعی هنوز حتی نمی دانند چقدر عیدی می گیرند.

به طور معمول هر سال عيدي بازنشستگان همراه با حقوق بهمن ماه آنان پرداخت مي‌شد اما امسال عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی با حقوق اسفند ماه نيز قطعی نشده و حتي هنوز مبلغ آن هم اعلام نشده است.

هر ساله با نزديک شدن به پايان سال و ايام نوروز، بحث عيدي کارمندان و کارگران در جامعه مطرح مي‌شود و در اين ميان بازنشستگان تامين اجتماعي با توجه به اينکه از حقوق و مزاياي کمتري برخوردارند در انتظار اعلام مبلغ عيدي‌شان هستند تا شايد بتوانند با آن از پس هزينه‌هاي شب عيد برآيند.

 

 

بازنشستگان در طول سال به عنوان کارگر حقوق مي‌گيرند به همين دليل انتظار مي‌رود که در پايان سال نيز همانند کارگران حقوقي معادل دو برابر حقوقشان را به عنوان عیدی دريافت کنند اما اينگونه نمي‌شود و كارگران بازنشسته مانند کارمندان معادل پايه حقوق‌شان عيدي دريافت مي‌کنند.

اين شيوه اجحاف و تبعيض در حق بازنشستگان تامين اجتماعي است و باید اين افراد که هر کدام سالها براي اين کشور زحمت کشيده‌اند حداقل عيدي دو برابر حقوق را دريافت کنند تا شايد مشکل حقوق کمي که در طول سال دريافت مي‌کنند تا حدودي جبران شود.

سعید پس از30 سال زحمت کشی از تامین اجتماعی بازنشسته شد. چون مدتی از حقوق بیکاری استفاده کرده الان حد اقل حقوق را دریافت می کند و با چهارسر عائله حدود 400 هزار تومان حقوق دریافت می کند که وقتی 20 ام ماه حقوق می گیرد معمولا پیش خورش کرده و باید به زخم ها بزند و بدهی های ماه قبل را صاف کند.به همین دلیل روی ماشینش مسافرکشی می کند. به گفته خودش این روزها حسابی عصبی است و با همه سر جنگ دارد.

وی می گوید: دیگر تحمل این همه استرس و فشار را ندارم . با پول کرایه تاکسی که نمی شود خرج عید را در آورد یک کیلو آجیل معمولی 20 هزار تومان است .

از عیدی که هیچ خبری نیست! اگر به موقع پرداخت نکنند تکلیف چیست؟ به مهمان ها بگویم بروید هر وقت عیدی گرفتم بیایید؟ حتی نمی شود از ترس آبروریزی فرار کنیم بریم سفر . آخه سفر هم خرج داره!

خانمم خیلی باسیاسته و همیشه صورتش را باسیلی سرخ نگه می دارد . خدا خیرش بدهد توی تمام این سالها آبروداری کرده هروقت عصبی می شوم می گوید خدا بزرگه .

برمنکرش لعنت اما من از دست بنده های خدا و برخی مسئولان شاکی ام.

کسی نیست به این آقایان مسئول بگوید: "این بنده خدا ها به اندازه کافی انتظار کشیدن که به عیدی 300 تومانی همر راضی بشن لااقل بدون استرس همان 300 تومان را بپردازید . 600 هزارتومان پیشکش!"

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► دعوت به همكاري يك شركت معتبر و فعال در پروژه هاي صنعت نفت و گاز(تا 29 اسفند 90)
استخدام های استان خوزستان ◄

مطالب مرتبط
بنر