افزایش قیمت نفت تحریم‌های ایران را بی‌اثر کرد

دوشنبه ، 15 اسفند 1390 ، 15:44

رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از لفاظی های صهیونیست ها در مورد حمله به ایران گفت: این اظهارات نتیجه معکوس داشته زیرا موجب افزایش بهای نفت و تقاضا برای نفت ایران شده و اثرات تحریم ها را جبران کرده است.

به گزارش رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا پیش از دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نسبت به لفاظی در مورد جنگ با ایران هشدار داد.

یک روز پیش از دیدار با بنیامین نتانیاهو،  اوباما  ضمن سخنرانی در اجلاس کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک)، بر تعهد خود در مورد پشتیبانی کامل از رژیم صهیونیستی تاکید کرد و خاطر نشان ساخت که باید به تحریم های بین المللی فرصت داد تا تاثیر خود را بر حکومت ایران بگذارد.

اما هیچ  نشانه ای که حاکی از نزدیک شدن مواضع اوباما و نتانیاهو  در مورد موضوع ایران باشد، وجود ندارد.

اوباما با انتقاد ضمنی از تاکید مقامات رژیم صهیونیستی بر اقدام نظامی علیه ایران اظهار داشت، لفاظی در مورد تهاجم نظامی نتیجه معکوس در پی داشته است، زیرا موجب افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی و افزایش تقاضا برای خرید نفت از ایران شده و به این کشور کمک کرده تا تاثیرات ناشی از تحریم ها بر اقتصاد خود را جبران نماید.

رئیس جمهور آمریکا افزود: «من به صورت جدی معتقدم که همچنان فرصت برای موفقیت روش های دیپلماتیک، در کنار حفظ فشار وجود دارد.» وی در ادامه اضافه کرد: «من از همه می خواهم که اهمیت این موارد را از یاد نبرند که خطرات مربوط به اسرائیل، خطرات علیه آمریکا و کل جهان هستند. پیش از این به حد کافی در مورد جنگ لفاظی صورت گرفته است.»

اوباما انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در پیش دارد و با انتقادات فزاینده جمهوری خواهان در خصوص میزان پشتیبانی وی از رژیم صهیونیستی و عدم اتخاذ اقدامی جدی در مورد موضوع ایران روبروست. از سوی دیگر دنباله روی از سیاست های افراطی صهیونیست ها قیمت جهانی نفت و در نتیجه قیمت بنزین در آمریکا را افزایش می دهد و این امر باعث نارضایتی مردم آمریکا و کاهش احتمال انتخاب مجدد وی در انتخابات می شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► چگونه کلیه آثار جستجوهای خود در گوگل را پاک کنیم؟
استخدام های استان فارس ◄

مطالب مرتبط
بنر