از این پس ایستاده و روی تردمیل کار کنید!

چهارشنبه ، 17 اسفند 1390 ، 13:19

کارهایی که به اصطلاح به آنها پشت میز نشینی می گویند، به مروز زمان می توانند مشکلات عدیده ای را برای سلامت ما بوجود آورند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، بسیار شنیده شده که راه حل رفع این مشکل افزایش زمان ورزش کردن است، اما به تازگی دکتر جیمز لوین راه حل تازه ای برای پیشگیری از بیماری های ناشی از پشت میزی نشینی پیدا کرده است که در نوع خودش بسیار جالب است.

دکتر لوین که خود به مدت 10 سال هنگام کار کردن پشت میز ننشسته و روی تردمیل راه رفته است، به دیگران هم همین راه حل را توصیه می کند.

تحمل کل وزن بدن برای کمر و ستون مهره ها به مدت طولانی خطری بسیار بزرگ است که می تواند بیماری های زیادی با خود به همراه داشته باشد. اما اگر این وزن بر روی پاها باشد، احتمال خطر کمتر می شود.

مطالعات این پزشک بر روی 30 کارمند که می توانستند به انتخاب خود نشسته یا ایستاده کار کنند، نشان داد که روش این پزشک در این ده سال درست بوده و آنهایی که ایستاده کار کردند، کمتر از همتایانشان که نشستن را ترجیح دادند، در معرض خطر چنین بیماری هایی قرار می گیرند.

میزهایی که برای ایستاده کار کردن به کار می روند، به شکل یک تردمیل هستند که باعث می شوند فرد در حین کارکردن ورزش هم انجام دهد و با سرعت کم به پیاده روی بپردازد.

به این ترتیب هم احتمال بیماری های پشت میز نشینی کم می شود و هم فرد کالری بیشتری نسبت به حالت نشسته صرف می کند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► صدور آنی انواع کارت‌های برداشت و هدیه در شعب بانک سامان
پرداخت حق بیمه کارفرمایان تسهیل شد ◄

مطالب مرتبط
بنر