درقاب تصویر/ هندی های بیکار!

يكشنبه ، 6 فروردين 1391 ، 11:47

این هم نتیجه سهل انگاری در سیاست کنترل جمعیت که سالهاست کار دست هندی ها داده و با وجودی که در بسیاری از زمینه ها به رشد و توسعه رسیده اند اما شغل های جدید کفاف متقاضیان را نمی دهد.

اگرچه نظام طبقاتی سنتی و وجود قشر کم سواد و بی سواد گسترده مزید بر علت شده اما نمی توان از نقش جمعیت بسیار زیاد غافل بود.

بحران بيكاري مانند يك بمب قوي اقتصاد هند را تهديد مي كند.

مدتی پیش بيش از 100 هزار بيكار هندي براي استخدام در پليس مرزي يكي از شهرهاي شمالي اين كشور به اين شهر سفر كردند كه پايان اين سفر با تراژدي بزرگي همراه بود .

در حالي كه پليس مرزي ايالت پرادش تنها 416 نفر را استخدام مي كرد ولي 100 هزار نفر براي گرفتن اين شغل كيلومترها راه را با وسايل نقليه مختلف طي كرده بودند . حقوق پيشنهادي اين شغل نيز تنها 115 دلار در ماه بوده است .

پس از اينكه پليس پرادش افراد مورد نظر خود را استخدام كرد افراد ناراضي با پليس اين ايالت درگير شدند كه اين درگيري منجر به زخمي شدن چند نفر از كارجويان شد . در مسير بازگشت از اين شهر شمالي هند نيز ازدحام بيش از حد جمعيت موجب مرگ 18 نفر شد .

بر اساس اين گزارش گرچه اقتصاد هند طي سالهاي اخير با رشد اقتصادي به طور متوسط 8 درصدي روبرو شده ولي دولت اين كشور با چالشهاي زيادي براي ايجاد اشتغال براي افراد جوياي كار روبرو شده است .

تصویر زیر صف بی کاران معترض هندی را نشان می دهد که سه روز پیش گرفته شده است.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► فوری/ یارانه نقدی هر ایرانی 73500 تومان شد
13 درس از ناپلئون هیل درباره هدف‌گذاری ◄

مطالب مرتبط
بنر