دشمنان فیس بوک هم در راهند!

چهارشنبه ، 9 فروردين 1391 ، 11:13

شبکه اجتماعی فیس بوک را همه با گزینه های چون Like، Freinds و واژه هایی از این دست می شناسند، به عبارت ساده تر، فیس بوک محفلی است برای دور هم جمع شدن دوستان منتها در دنیای مجازی.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، لایک زدن و پیدا کردن دوستان از جاهای مختلف در این فضای مجازی گویی تبدیل به یک فرهنگ شده است که به خوبی در میان اهالی این رسانه فراگیر مجازی جا افتاده است، اما آنچه در فیس بوک جایش به شدت خالی است "دشمن" است!!

دین تری، استاد دانشگاه تگزاس که ظاهرا از لایک ها و دوستی های همیشگی فیس بوک به ستوه آمده، برنامه ای را طراحی کرده که کاربران با استفاده از آن می توانند دشمنان خود را نیز معین کنند.

آقای تری معتقد است که روابط افراد در دنیای واقعی بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که در فیس بوک نشان داده می شود. به عنوان نمونه بیش از سه میلیون نفر صفحه ای در فیس بوک را لایک کرده اند که "گزینه دیس لایک" نام دارد؛، بدین معنا که این افراد خواهان اضافه شدن این گزینه درفیس بوک هستند.

نام برنامه ای که آقای تری برای بیان دوست نداشتنی ها ساخته EnemyGraph است. کسانی که به دنبال مشخص کردن دشمنان خود هستند می توانند هر پدیده ای دوست نداشتنی در فیس بوک ، اعم از افراد، اماکن و یا هر نوع برنامه دیگری، را با استفاده از این برنامه مشخص کنند.

در این نرم افزار یک امکان جالب دیگر هم به نام "گزارش ناهنجاری" وجود دارد که هرگاه یکی از به اصطلاح دوستان کاربر در فیس بوک یکی از دشمنان او را لایک کند، کاربر از این موضوع باخبر می شود!

تری که پیش از این برنامه ای طراحی کرده بود که امکان دیدن پست های حذف شده از توئیتر را فراهم می کرد، خود را کاملا آماده کرده تا شاهد جلوگیری از اجرای نرم افزارش در فیس بوک باشد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► دعوت به همکاری شرکت مدیریت طرح های صنعتی ایران
استخدام رستوران ارم در شیراز ◄

مطالب مرتبط
بنر