10 روش کارآفرینان برای پرش از موانع

چهارشنبه ، 23 فروردين 1391 ، 09:55

شنیده اید که می گویند طرف دست به خاکستر می زند، طلا می شود! حتما با خود می گویید شانس دارد که اینطور می شود و یا کاش ما هم از این شانس ها داشتیم و از این دست حرف ها!

به گزارش بانکی دات آی آر، واقعیت این است که طلا و خاکستر را این ما انسانها هستیم که می سازیم، آن هم با رفتارها، روشها و منشهای خودمان.

در این گزارش از روشها و سبک هایی برای شما می گوییم که کارآفرینان هوشمند و دانا توانسته اند با پیاده کردن آنها بر مشکلات و ناهنجاری ها غلبه کنند و از موانع بپرند.

 

1. نگاه به اهداف بلند مدت، تمرکز روی اهداف کوتاه مدت

کارآفرینان معمولا دوراندیش و بلند نظر هستند و به دوردست ها خوب نگاه می کنند، اما این دلیل نمی شود که از تعیین و اجرایی کردن اهداف کوتاه مدت بازبمانند.

 

2. انتخاب الگوی مناسب

کارآفرینی و خود رای بودن یکجا جمع نمی شوند. اتفاقا کارآفرینان همواره به دنبال الگوهای مناسب و کلیدهای مدیریتی می گردند که هر قفلی را بتوان با آنها باز کرد.

 

3. خوشبینی و اعتماد به نفس قطره چکانی، واقع بینی همه جانبه!

قطعا کسی که می خواهد کارآفرین موفقی باشد، هم به میزان کافی خوشبین است و هم از اعتماد به نفس لازم برخوردار است، اما از آنها مهمتر گوهر واقع بینی است که او را در پرش از موانع موفق می کند.

 

4. استقامت و مراقبت از خود

موانع، مشکلات و دردسرها به کارآفرینان درس استقامت می دهد و به آنها می آموزد تا در این راه از خود و ایده شان به خوبی محافظت کنند تا آسیب و گزندی به آن وارد نشود.

 

5. اهمیت به کار تیمی

تیم وورکینگ یا همان کار تیمی در فرهنگ کارآفرینان جایگاه ویژه ای دارد و هماهنگی اعضای تیم و نیز توانایی های هر یک از اعضا در هماهنگ کردن خود با سایر اعضا برایشان بسیار مهم است.


6. احترام متقابل بین رئیس و کارمند

کارآفرینانی که عزم خود را برای پرش موفق از موانع جزم کرده باشد، اهل منم منم گفتن نیست و به زورگویی اعتقاد ندارد. این کارآفرینان برای کار تیمی و مشارکت همه اعضا احترام ویژه ای قائل هستند.

 

7. مدیریت تنش ها و تلاش پیگیرانه

از نظر کارآفرینانی که بر مشکلات غلبه می کنند، غرولند راه حل رفع مشکل نیست و آنچه باعث رسیدن به موفقیت می شود، مدیریت صحیح و صبورانه تنش ها و پشتکار در اجرایی کردن برنامه هاست.

 

8. شاد بودن، خندیدن و خنداندن

یکی از مهمترین ویژگی های یک کارآفرین موفق این است که به این جمله اعتقاد کامل دارد: خنده بر هر درد بی درمان دواست! اگر باور ندارید، امتحانش ضرری ندارد.


9. ریسک پذیری

ریسک پذیری و خود را به دل خطرات زدن از نظر کارآفرینان موفق از جمله لذت بخش ترین کارهایی است که یک انسان می تواند انجام دهد. البته ریسک پذیری به هیچ وجه به معنای بی گدار به آب زدن نیست، بلکه پذیرش آگاهانه یک سری خطرات است. 


10. امید، امید و باز هم امید

امیدواری و نگاه روشن به آینده به کارآفرینان موفق کمک می کند تا برای پرش از موانع، حل مشکلات و رفع دردسرها، معضلات کمتری را پیش روی خود ببینند یا دست کم با آرامش و اطمینان بیشتری به جنگ آنها بروند

سارا گلچین

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► استخدام های استان فارس
دوستان خاوری همچنان بر مسند کار!+متن نامه ◄

مطالب مرتبط
بنر