قطری ها چاق ترین مردم جهان شدند

يكشنبه ، 27 فروردين 1391 ، 13:18

کشور کوچک قطر که وسعتش تنها از استان البرز ایران بیشتر است، تنها ثروتمندترین کشور جهان نیست، چراکه چاق ترین مردم دنیا را در خود جای داده است!

به گزارش بانکی دات آی آر، آمارها حکایت از این دارد که نیمی از جمعیت بزرگسال قطر چاق هستند و آمار دیابتی ها هم به 17% می رسد.

این آمار حکایت از این دارد که قطری ها توانسته اند گوی سبقت را در چاقی و دیابت از آمریکا بربایند. در آمریکا یک سوم مردم چاق اند و جمعیت دیابتی ها به 8% می رسد.

از جمعیت 1/7 میلیون نفری قطر، تنها 250 هزار نفر بومی هستند که این جمعیت هم روزگاری در قالب دو قبلیه زندگی می کردند، اما حالا زندگی قبلیه ای جای خود را به ویلاهای بزرگ و خنک با انواع و اقسام خدم و حشم داده است.

وجود میدان های نفتی و گازی عظیم در خلیج فارس و بهره برداری درست از آنها، قطر را سال گذشته به عنوان ثروتمندترین کشور جهان به دنیا معرفی کرد.

در سالهای اخیر، قطر با گسترش فست فودها در مراکز خرید بزرگ و سرپوشیده مردم را به سمت مصرف این غذاها ترغیب کرده است که همین موضوع باعث افزایش چاقی و دیابت در این امیر نشین شده است.

هم اکنون دولت تلاش هایی را برای سر و سامان دادن به این وضعیت آغاز کرده است و تلاش می کند با آموزش و فرهنگ سازی مانع گسترش این مشکلات شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► موزه، مقصد آخرین سفر شاتل فضایی دیسکاوری + عکس
استخدام راهبران فرا سامانه در تهران ◄

مطالب مرتبط
بنر