راه‌اندازي عابر بانك كف‌خوان به‌جاي كارت‌خوان

دوشنبه ، 28 فروردين 1391 ، 07:54

فناوري بيومتريك يا تشخيص هويت از طريق اثر انگشت، اسكن عنبيه، چهره و صدا طي سال هاي اخير باعث ارتقاء ضريب ايمني منازل، مدارس و ادارات شده است. علاوه بر كارت هاي شناسايي بيومتريك، كارت هاي عابر بانك نيز به اين فناوري مجهز شده اند.

در برخي نقاط جهان عابربانك هايي (ATM) وجود دارند كه به سنسورهاي بيومتريك مجهز هستند و اثر انگشت يا اسكن عنبيه فرد را با اطلاعات ذخيره شده در كارت مقايسه كرده و در صورت مطابقت، دسترسي به حساب امكان پذير مي شود، اما با گم شدن كارت دسترسي به حساب نيز مسدود مي شود.

 

 

مسوولان بانك Ogaki Kyoritsu ژاپن اعلام كرده اند كه تا ماه سپتامبر (شهريور ماه) 10 عابر بانك به سنسورهاي بيومتريك مجهز مي‌شوند.

مشتريان پس از ثبت مشخصات بيومتريك در شعبه بانك، با استفاده از اسكن كف دست (palm print)، ثبت تاريخ تولد و يك پين كد چهار رقمي و بدون نياز به كارت مي‌توانند از طريق عابر بانك از حساب خود برداشت كنند.

فناوري اسكن كف دست در عابر بانك هاي بيومتريك توسط شركت فوجيتسو طراحي شده است. اين شركت محصولاتي مانند موس رايانه با اسكن كف دست طراحي كرده است كه نياز به استفاده از رمز عبور براي سيستم هاي آنلاين را برطرف مي‌كند.

سال 2011 ميلادي و پس از زلزله در مناطق شمالي ژاپن، هزاران نفر بدليل گم كردن كارت هاي عابر بانك از دسترسي به حساب و برداشت پول محروم شده بودند.

ایسنا

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► اطلاعيه در خصوص زمان و محل برگزاري آزمون استخدامي بانك صنعت و معدن
آخرین مهلت جهت اصلاح و ویرایش اطلاعات داوطلبان استخدامی بانک صنعت و معدن ◄

مطالب مرتبط
بنر