4 راهکار ساده برای از پا درآوردن رقبا

سه شنبه ، 29 فروردين 1391 ، 07:50

رقابت اساسا یکی از ویژگی های بازار پویا و زنده به شمار می آید و کسب و کارهایی می توانند به موفقیت در رقابت فکر کنند که راه از میدان به در کردن رقبا را بلد باشند.

به گزارش بانکی دات آی آر، رقابت هم مثل هر پدیده دیگری راه و روش هایی دارد که در این مقاله تلاش می کنیم به صورت خلاصه به بیان برخی از برجسته ترین راه های رقابت با رقبا بپردازیم:

 

1. بازآفرینی نکنید

یکی از بزرگترین اشتباهات کارآفرینان تازه کار این است که تصور می کنند باید برای رسیدن به موفقیت دست به کارهای خارق العاده بزنند. البته کسی شک ندارد که بازار همواره به افراد نوآور احتیاج دارد، اما کسب و کارها الزاما با انجام کارهای در ظاهر ویژه موفق نمی شوند و گاهی به اقدامات ساده نیازمند هستند.

خیلی وقت ها راه موفقیت تلاش برای عرضه ایده ای تازه و نو نیست، بلکه نگاه دقیق به هدف کسب و کار و نیز پر کردن جاهای خالی و شکاف هایی است که در عرصه آن کسب و کار خاص وجود دارد. به عبارت دیگر سعی کنید تا حد امکان بازآفرینی نکنید و به جای آن به فکر تکمیل آنچه هست باشید.

 

2. مشتری محور باشید

اصلا مهم نیست که کسب و کار شما چقدر بزرگ است، چه تعداد کارمند دارید و مشتریان تان چه میزان هستند، مهم این است که بتوانید از همین داشته های هر چند اندک بهترین و بیشترین استفاده را ببرید و آنها را راضی نگه دارید.

مدیران بزرگ و کارآفرینان درجه یک هموراه توصیه به احترام و ارائه خدمات به مشتری را دارند و معتقدند رقیبان به گرد پای کسب و کارهایی نمی رسند که به مشتری و خدمات به او بیش از هر چیزی دیگری فکر کنند و اهمیت دهند.

3. روی قیمت مانور ندهید

در بازار شلوغ کسب و کار این روزهای دنیا، خیلی ها بر این باورند که شکستن قیمت ها، بهترین راه برای جذب مشتری است، حال آنکه ارتکاب به این اشتباه استراتژیک آفتی خطرناک برای کسب و کار به شمار می آید.

در ابتدای امر این عمل، کاری هوشمندانه و حتی منطقی به شمار می آید، باعث جلب مشتری و بالا رفتن فروش می شود، اما در دراز مدت تنها نتیجه این کار این است که شما باید با گرفتن هر سفارش جدید پولی از جیب خودتان هم بپردازید. پس قیمت ها را بی جهت نشکنید و به همان قیمت های متعادل بازار راضی باشید.

4. چشم هایتان را باز کنید

اگر پس از راه اندازی کسب و کار خود متوجه شدید که در بازار شلوغی قدم گذاشته اید و خدمات مشابه شما در بازار هدف کم نیستند، به جای دلسرد و ناراحت شدن، به این فکر باشید که چگونه می توانید در همین فضای شلوغ جای پای خود را محکم کنید.

چشم هایتان را باز کنید و با تحقیق و  بررسی دقیق تمام جوانب بهترین تصمیم را بگیرید تا کسب و کاری قدرتمند در بازار شلوغ و پر از رقیب داشته باشید.

سارا گلچین

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► اپل و فیس بوک تهدیدی برای آزادی اینترنت!
10 یافته جالب درباره روز اول هفته ◄

مطالب مرتبط
بنر