حریم خصوصی تازه گوگل، بحث برانگیز و پرانتقاد

چهارشنبه ، 30 فروردين 1391 ، 09:31

تازه ترین قوانین گوگل در زمینه حریم خصوصی و نحوه دسترسی کاربران به اکانت های مشخص سر و صدای زیادی را در محافل  فناوری به پا کرده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، براساس طرح تازه گوگل، کاربران باید برای دسترسی به اکانتی خاص، بتوانند محتوای تصویر تار شماره خانه ای را دوربین های گوگل استریت ویو آن را ثبت کرده اند، حدس بزنند.

در صورتی که کاربران بتوانند این شماره را به درستی وارد کنند، صلاحیت شان به عنوان یک کاربر انسانی تایید می شوند و می توانند به اطلاعات مورد نظر دست یابند.

هر چند ایده تازه گوگل مانع دسترسی کاربران غیرانسانی و روبات ها به اکانت های کاربران می شود، اما به دلیل پایین بودن میزان امنیت، مورد انتقاد منتقدان و کارشناسان قرار گرفته است.

منتقدان و مخالفان این ایده همچنین می گویند، گوگل با انتشار اطلاعات شخصی کاربران از طریق اضافه کردن داده به سیستم های نقشه خود به دنبال دستیابی به اهداف تجاری خویش است.

از نگاه منتقدان گوگل با این کار ارزش کاربرانش را تا سر حد یک کالا برای نیل به اهداف خود تنزل داده و شعار این شرکت یعنی "شرور نباشید" به عطش برای کسب آگاهی تبدیل شده است.

طرح تازه گوگل نتیجه صحبت ها و دیدگاه های اخیر سرگی برین، از موسسان این غول دنیای فناوری است که از محدود شدن اینترنت انتقاد کرده بود.

وی در مصاحبه با گاردین تلاش دولت ها برای کنترل دسترسی شهروندان به اینترنت را مورد انتقاد قرار داده بود و از نظارت شدید اپل و فیس بوک بر کاربرانشان نیز به عنوان مانعی برای آزادی اینترنت یاد کرده بود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► درقاب تصویر/حملات ناجوانمردانه اهالی فرهنگ به فرهنگ
زنگ انشا/ اینترنت چیست؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر