مراقب باشید فیس بوک جیبتان را نزند

يكشنبه ، 3 ارديبهشت 1391 ، 12:00

این روزها  فیس بوک به یکی از بهترین دوستان بسیاری از مردم جهان تبدیل شده است و شنیدن این خبر که بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی به طور متوسط ماهی 8 ساعت _ که البته برای خیلی ها بیشتر است_ را در این شبکه اجتماعی می گذرانند، چندان تعجب آور به نظر نمی رسد.

به گزارش بانکی دات آی آر، با این شرایط، فیس بوک البته به شرط اینکه به درستی مورد استفاده قرار نگیرد، یکی از مهمترین موانع استفاده از وقت و نداشتن خلاقیت آدم های عصر حاضر محسوب می شود.

اما اخیرا مطالعات نشان داده است کسانی که کمتر از دوستانشان در فضای مجازی دنباله روی می کنند، بهتر می توانند هم در وقت خود صرفه جویی کنند و هم پولشان را در جیب خود نگه دارند.

به عبارت دیگر کاربران فیس بوک به شدت تحت تاثیر توصیه های مخاطبین خود در این شبکه های اجتماعی قرار می گیرند و آنچه آنها می گویند را عمل می کنند.

بررسی های کارشناسان بازاریابی آنلاین "لابراتوراهای اجتماعی" نشان می دهد که سه چهارم کاربران فیس بوک روی لینک محصولاتی کلیک می کنند که دوستانشان آنها را لایک زده اند.

در این بررسی که بر روی 1088 کاربر انجام شد، مشخص شد که بیش از نیمی از این افراد در نهایت محصول مورد نظر را می خرند.

کارشناسان نام این پدیده را "عیار اجتماعی" می گذارند که در آن مشتریان جذب محصولاتی می شوند که از سوی جوامع آنلاین توصیه می شوند.

این نوع خرید اینترنتی که آرام آرام در میان کاربران دنیای مجازی در حال گسترش است، به خرید آسانتر کمک می کند، البته به شرط اینکه خود خریدار که در این فضا "خریدار اجتماعی" لقب گرفته، با آگاهی کامل نسبت به محصول و نه صرفا به خاطر توصیه شبکه اجتماعی خرید کند.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

► تویوتا قامت راست می کند
عینک آفتابی چینی مدل هلن کلر به بازار آمد! ◄

مطالب مرتبط
بنر