سفرهای بانکوپولو/ بانک ملت شعبه صادقیه

يكشنبه ، 3 ارديبهشت 1391 ، 14:14

از این پس قرار است اعضای تیم خبری سایت بانکی در بخش سفرهای بانکوپلو به شعب مختلف بانک ها سربزنند و گزارش عملکردشان را به استحضار شما برسانند تا هم شما بتوانید راحت تر بانک دلخواهتان را انتخاب کنید و هم مدیران بانک ها با نقاط قوت و ضعف خود بهتر آشنا شوند.

در صورتی که پیشنهادی برای بهتر شدن این گزارش ها دارید و یا اینکه شعبه خاص یا بانک خاصی مد نظرتان است می توانید در فروم(تالار گفتگو) بانکی مطرح کنید.

:: برای اعلام نظرهاتون اینجا کلیک کنید

 

عکس تزئینی است

 

بانک ملت شعبه فلکه صادقیه (تهران)

این شعبه بانک ملت یکی از شعب شلوغ محسوب می شود چرا که در منطقه 5 شهرداری تهران تعداد شعب بانک ملت کم است . البته تاسیس شعب جدید در این محدوده در دستور کار بانک بوده و شعبه جدیدی در خیابان آیت الله کاشانی در حال ساخت است اما تا اتمام آن احتمالا شلوغی این شعبه همچنان ادامه خواهد داشت.

سه خود پرداز برای تسریع کار مشتریان در این شعبه نصب شده که باز هم پاسخگوی تعداد بالای مردم نیست و اغلب ساعات روز صف طویلی جلوی آن برپاست.

برخی از خود پردازها هم هر از چند گاهی کاغذ رسید ندارند و اعلام می کنند که از ارائه رسید معذوریم.

یکی از مراجعه کنندگان بانک به خبرنگار بانکی گفت: هر وقت که کاری در این شعبه دارم باید صبحم را کاملا خالی کنم چون به جز کار بانکی ام به کار دیگری نمی رسم، اینجا واقعا شلوغ است.

از نظر چیدمان و مبلمان اداری این شعبه شکلی زیبا و شکیل دارد. برای مراجعان محل استقرار درنظر گرفته شده و ظاهر بانک نسبت به سال های اخیر تغییرات زیادی کرده است.

میزی به عنوان تکریم ارباب رجوع در نظر گرفته شده که در آن قرار است به سوالات مشتریان پاسخ داده شود که البته بسیاری از اوقات روز کسی پشت آن ننشسته است.

بخش اداری و عملکرد بانک با سرعتی که ظاهر بانک تغییر کرده متحول  نشده، به همین روی سرعت انجام کار ها بسیار پایین است و به شلوغی ها می افزاید.

هنوز اعطای کارت بانک به صورت آنی انجام نمی شود و مشتری 10 روز پس از افتتاح حساب می بایست مجددا برای دریافت کارت مراجعه کند.این درحالیست که بسیاری از بانک ها و حتی موسسات مالی به صورت آنی کارت صادر می کنند.

اگر خدای ناکرده! مشتری ای حرف از پرداخت قبض بزند کارمند بانک با او طوری برخورد می کند که انگار خلاف بزرگی انجام شده . درست است که بانک ها و نظام مالی کشور سیستم پرداخت الکترونیک را ترویج می کنند اما با این حال هنوز هم هستند کسانی که خواستار پرداخت دستی قبوض هستند و حاضرند کارمزد آن را بپردازند، نباید با آنها بد برخورد شود. لا اقل می توان بدون برخورد خشن راه های پرداخت الکترونیک را به آنها یاد آوری کرد.

البته برخورد کارکنان شعبه به جز موارد خاص با مشتریان چندان بدنیست اما به نظر می رسد با اصول مشتری مداری چندان آشنا نباشند.

به کارمشتریان به ترتیب شماره رسیدگی می شود و برخلاف برخی از بانک های دولتی کار کسی بدون شماره راه نمی افتد.

یک گیشه به خدمات جام(جاری الکترونیک ملت) اختصاص داده شده که تنها دراین خصوص خدمت رسانی می کند یک گیشه هم کارت های بانکی مشتریان جدید را تحویل می دهد و رمزهایشان را به اطلاعشان می رساند.

میز تکریم ارباب رجوع جایی است که نرم افزار موبایل بانکینگ را به مشتریان ارائه می دهد اما متاسفانه توضیحات لازم در خصوص عملکرد آن و مهمتر از آن نکات امنیتی به مشتریان آموزش داده نمی شود.

بسیاری از بانک ها هنگام افتتاح حساب برگه ای که شامل توضیح نکات امنیتی است را به مشتریانشان ارائه می دهند که البته در این شعبه به طور خاص و احتمالا در بانک ملت صورت نمی گیرد.

دفترچه حساب یکی از ابتدایی ترین چیزهایی است که هر بانک موظف است به مشتریانش تحویل دهد. اما بانک ملت چیزی به اسم دفترچه تهیه نکرده و یک مقوا که چند بار تا خورده و شبیه دفترچه می شود جایگزین دفترچه شده که چندان زیبا نیست و امکان دارد به مرور زمان آسیب ببیند.

یکی از مراجعه کنندگان در این خصوص گفت: "اگر کسی سواد نداشته باشه حتی نمی تواند حدس بزند این کاغذ دفترچه حساب کسی است. من خودم یک پوشه مخصوص برای آن تهیه کردم چون هر لحظه امکان دارد خیس شود و یا آسیب ببیند."

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► بسته کار و دانش بانک رفاه به مناسبت روز جهانی کارگر و معلم
فهرست نهایی اسامي پذيرفته شدگان آزمون استخدام پيماني مورخ « 17/6/1390 » سازمان امور مالياتي كشور ◄

مطالب مرتبط
بنر