هر چه بیشتر بنشینید، زودتر می میرید!

سه شنبه ، 5 ارديبهشت 1391 ، 13:01

 

تازه ترین مطالعات دانشمندان باز هم بر ایستاده کار کردن و پشت میز نشینی کمتر، تاکید می کنند.

به گزارش بانکی دات آی آر، پژوهشگران موسسه ساکس در استرالیا در تحقیق تازه خود دریافتند چندین ساعت نشستن پشت سر هم منجر به مرگ زودرس می شود، اگرچه که فرد به صورت مرتب ورزش کند.

این مطالعه که طی چهار سال و  بر روی 200 هزار استرالیایی بالای 45 سال انجام شد، نشان داد کسانی که در طول شبانه روز 11 ساعت می نشینند، 40 درصد بیشتر از کسانی که تنها 4 ساعت در حالت نشسته هستند، در طول سه سال بعد در معرض مرگ زودهنگام قرار دارند.

درحالیکه محققان پیوسته افراد را به ورزش منظم توصیه می کند، اما این تحقیق تازه حکایت از این دارد که حتی ورزش هم نمی تواند تضمین کننده رفع خطر نشستن های طولانی مدت باشد.

البته این نکته را هم نباید از یاد برد که نشستن های طولانی مدت تنها برای کار کردن نیست و بسیاری از افراد ترجیح می دهند در ساعات تفریح و استراحت نیز یکجا بنشینند.

یکی از راههایی که برای فرار از این خطر پیشنهاد می شود، ایستاده پشت میز کار کردن یا حتی کار کردن پشت میزهایی به شکل تردمیل است.

اما بهترین راه این است که به سبک زندگی خود بهبود بخشید، به این ترتیب که میان ساعات نشستن، ایستادن، راه رفتن و به طور کلی فعالیت های مختلف روزانه توازن و تعادل ایجاد کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► عملکرد بانک سامان در حوزه بانکداری الکترونیک
100 غول اقتصاد دنيا ◄

مطالب مرتبط
بنر