پخش زنده و مستقیم گردش زمین، به زودی!!

پنجشنبه ، 7 ارديبهشت 1391 ، 07:48

تا به حال به این فکر کرده اید که روزی بتوانید داخل ایستگاه فضایی بنشینید و گردش زمین را تماشا کنید؟ قطعا این کار از نظر شما هم بسیار هیجان انگیز و جالب است، اما مشکلش این است که به ایستگاه فضایی رفتن کمی سخت به نظر می رسد!

به گزارش بانکی دات آی آر، به تازگی دانشمندان دست به اقدامی زده اند که در صورت عملی شدن، شما می توانید بدون دردسرها و سختی های سفر به فضا و تنها با نشستن پشت کامپیوتر خود، گردش زمین را تماشا کنید.

در صورتی که طرح تازه دانشمندان که آن را Urthecast نامیده اند، عملی شود، شما می توانید به لطف استقرار دوربین های HD در ایستگاه فضایی، در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته به تماشای گردش زمین آن هم به صورت زنده و مستقیم بنشینید.

به گفته، اسکات لارسن، یکی از سرمایه گذاران این طرح، کار ساخت این دوربین ها تقریبا تمام شده و تا تابستان سال جاری میلادی کامل خواهد شد. این دوربین ها سپس به روسیه منتقل می شوند تا از آژانس فضایی فدرال روسیه به ایستگاه فضایی فرستاده شوند.

این دوربین ها به طور مداوم از زمین فیلم خواهند گرفت، چراکه در طول روز 15 بار به دور سیاره می چرخند. سپس فیلم های ضبط شده به ایستگاه های زمینی فرستاده شده و بلافاصله در سایت Urthecast.com به نمایش در خواهند آمد.

لارسن می گوید:" چون ما محل ایستگاه فضایی را می دانیم، شما می توانید با وارد کردن نشانی خود، مطلع شوید که دوربین ها چه زمانی منطقه شما را نشان خواهند داد یا فیلم هایی که قبلا از منطقه محل سکونتتان گرفته شده را ببینید."

آنطور که طراحان این طرح هیجان انگیز می گویند، برای دیدن گردش زمین به صورت زنده و مستقیم تا اوایل سال آینده میلادی باید صبر کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► آزمون استخدامی شهر داریها در سال 91 در خرداد ماه برگزار میشود
زمان آزمون استخدامی تبدیل وضعیّت کارکنان قراردادی شاغل در دستگاه های اجرایی استان خراسان جنوبی ◄

مطالب مرتبط
بنر