چه کنیم که مشتریانمان دوباره بازگردنند

شنبه ، 9 ارديبهشت 1391 ، 07:25

مشتری مداری اصلی اساسی در کسب و کار و تجارت به شمار می آید و صاحبان مشاغل برای رقابت با رقبای خود روی اصل مشتری مداری حساب ویژه ای باز می کنند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، شما به عنوان صاحب یک کسب و کار برای اینکه بتوانید مشتریان خود را مجاب به بازگشت کنید یا به عبارت دیگر مشتری ها را به مشتریان همیشگی تبدیل کنید، باید راه و رسم آن را بلد باشید.

در این گزارش برای شما از نکاتی می گوییم که در بازگرداندن مشتری به شما کمک شایانی می کند:

1. به وفاداری های بلند مدت بیاندیشید

باید طوری خدمات خود را ارائه کنید که اعتماد مشتری را به خود جلب کند، بدین معنا که هرچه نوع خدمات شما بیشتر بتواند مورد اعتماد مشتری واقع شود، احتمال بازگشت او و خرید یا استفاده دوباره او بیشتر وجود خواهد داشت.

وقتی مشتری پیش شما می آید، به جای اینکه صرفا به این فکر باشید که در همین لحظه کالای خود را بفروشید یا خدمات خود را به او عرضه کنید، تلاش کنید با نحوه برخورد و خدماتی که ارائه می کنید، او را وادار به بازگشت دوباره به سمت خود کنید.

 

2.به حقوق مشتری احترام بگذارید

از برنامه ها و طرح هایی که صرفا منافع خودتان به عنوان تولید کننده یا صاحب کسب و کار را در نظر می گیرد، به شدت پرهیز کنید. این نوع برنامه ها نتیجه ای جر پراندن مشتری ندارد.

تلاش کنید در چنین برنامه هایی بازی برد-برد را اجرا کنید، بدین معنا که درعین اینکه به منافع  و سود خود می اندیشید، انگیزه هایی هم برای مشتری ایجاد کنید تا او هم بتواند منفعتی ببرد.

 

 

3. کاری کنید مشتری برای شما تبلیغ کند

تبلیغات همواره با هزینه هایی که گاه سرسام آور هستند، همراه است. البته راه هایی هم وجود دارد که می توان هم تبلیغ کرد و هم پول زیادی خرج نکرد که یکی از آنها مشتری مداری است.

با عرضه درست و به جای خدمات و فروش منصفافه کالاهای خود کاری کنید که حرف کسب و کار شما نقل محافل شود و مشتریان علاوه بر اینکه خودشان شما را رها نکنند، دیگران را هم به سمت کسب و کار شما هدایت کنند.

 

4. به خدمات پس از فروش اهمیت بدهید

خدمات پس از فروش عبارت از تمام کارها و اقداماتی است که صاحبان کسب و کار پس از ارائه خدمات اولیه یا فروش کالای خود باید برای مشتری انجام دهند و آنان که از این روش به عنوان برگ برنده خود استفاده می کنند، برنده میدان رقابت می شوند.

مشتری وقتی احساس کند شما به عنوان فروشنده او را درک می کنید و قصد پشتیبانی از  او را دارید، تردیدی به خود راه نمی دهد که دفعه بعد هم باید به خود شما مراجعه کند.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► وقتی فیس بوک حالگیری می کند!
آزمون استخدامی شهر داریها در سال 91 در خرداد ماه برگزار میشود ◄

مطالب مرتبط
بنر