فوری/ دو خبر بانکی مهم+توضیحات

دوشنبه ، 11 ارديبهشت 1391 ، 15:09

لغو مجوز یک بانک خصوصی

عزت‌اله یوسفیان ملاء درباره بررسی مجوز چند بانک خصوصی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت:‌ در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اقداماتی برای چند بانک خصوصی انجام شد که بر همین اساس مجوز یکی از بانک‌های خصوصی لغو شد.

وی از اعلام نام بانک خودداری کرد و گفت: نام بانک باید از سوی بانک مرکزی اعلام شود که البته بعد از اعلام شدن مصوبه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی این مورد نیز اعلام می‌شود.

این عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به اینکه بانک مورد نظر شرایط قانونی اخذ مجوز را طی نکرده بود، تصریح کرد: این موضوع در جلسه ستاد مطرح شد و مورد موافقت اعضاء قرار گرفت.

یوسفیان ملاء افزود: البته هنوز مصوبه مربوطه اعلام نشده است؛ بعد از اعلام این مصوبه توسط ستاد، بانک مرکزی نیز رسماً این موضوع را اعلام خواهد کرد.

آنا

اعلام وجود یک موسسه جدید

موسسه مالی و اعتباری " آتی " با تبدیل از حالت تعاونی اعتبار به موسسه مالی وارد بازار شد.


مجموعه تعاونی اعتبار ایرانیان از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را تحت عنوان تعاونی اعتبار با نام کارگران زرین دشت در زمینه فعالیتهای جذب نقدینگی و فعالیت های تعاونی شروع کرد.
این مجموعه در سال ۱۳۸۶ با تغییر نام خود به تعاونی اعتبار ایرانیان و دایر کردن ۵ شعبه در سطح استان فارس به فعالیت های خود ادامه داد. اما در نهایت در تاریخ ۰۸ آبان ۱۳۸۸ ، تعاونی اعتبار ایرانیان با رویکرد و مجموعه سهامداران و مدیران جدید خود با نام پیشگامان فعالیت خود را در عرصه مالی و اعتباری شروع کرد .


نکته جالب این است که این موسسه مالی و اعتباری قرار بود زیر مجموعه مؤسسه مالی و اعتباری پیشگامان یزد(در شرف تاسیس ) باشد اما از این مجموعه جدا و حتی نام خود را از پیشگامان به آتی تغییر داد.
در حال حاضر موسسه مالی پیشگامان یزد قرار است همراه با صالحین در بانک تات ادغام شوند.

اخبار بانک

استخدام سراسری موسسه مالی و اعتباری آتی

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

► تحلیل/ زمزمه های حذف ایران چک و نگرانی بانکی ها
درس هایی از بنجامین فرانکلین برای زندگی بهتر ◄

مطالب مرتبط
بنر