10+1 درس مدیریتی که فقط در مکتب گوگل می توان آموخت

شنبه ، 23 ارديبهشت 1391 ، 08:23

شرکت های بزرگ بدون دلیل بزرگ و سرآمد نمی شوند. آنچه شرکتی مثل گوگل را به اینجا رسانده، بدون تردید افکار مدیریتی است که عملی کردن آنها باعث شده این جایگاه برای گوگلی ها در جهان ترسیم شود.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، مکتب مدیریتی شرکتی چون گوگل، سرشار از آموزه های مدیریتی است که هر جایی نمی توان سراغ از آن گرفت.

در این گزارش به برخی از راهکارهای مدیریتی گوگل ها اشاره می کنیم.

1. نسبت به محصول خود و تمامی مسائل مربوط به آن احساس مالکیت کنید

هر آنچه شما تولید می کنید، در واقع موظف هستید که مسوولیت آن را بپذیرید. این بدان معناست که شما به عنوان تولید کننده باید به تولید محصولی کامل با کمترین نقاط ضعف ممکن دست بزنید و با قرار دادن خود  به جای مصرف کننده از نیازهای او با خبر شوید.


2. از ریزترین جزئیات محصول خود آگاه باشید

با تسلط کامل بر تمام جوانب کار، دست به تولید محصول بزنید و پیش از انجام هر کاری، تخصص لازم در آن را بدست آورید تا در مراحل بعدی به مشکلات کمتری برخورد کنید و بتوانید با قدرت بیشتری اقدام به حل مشکلات نمایید.


3. قدرت جذب داشته باشید

تلاش کنید تا با دلایل قانع کننده اطرافیان خود را به پذیرش ایده ها و افکارتان مجاب کنید. زمانی که شما قدرت کافی برای بیان افکارتان را نداشته باشید، خودبخود نسبت به همکاران و بالادستی ها نیروی دافعه ایجاد می کنید و عملا کسی شما را به حساب نمی آورد.


4. تا می توانید خوشبین باشید

در صورتی که یکی از پست های مدریتی یا مهم را در اختیار دارید، به نمادی برای دیگر همکارانتان تبدیل می شوید و طبیعتا کسی که الگویی برای سایرین به حساب می آید باید تا آنجا که می تواند خوشبین و امیدوار به آینده حرکت کند. البته مراقب باشید، چون خوشبینی با رویاپردازی تفاوت دارد.


5. خودخواه و تکرو نباشید

کار تیمی از جمله کلیدهای طلایی شرکت هایی چون گوگل است. تیم وورکینگ به معنای پذیرش باید و نبایدهای تیمی و کنار گذاشتن برخی تمایلات شخصی است که اصرار بر آنها منجر به شکست در کارهای گروهی می شود. یکه تاز میدان بودن، به ویژه برای مطرح کردن شخص خود، نتیجه ای جز خارج شدن از مجموعه ای چون گوگل نخواهد داشت.

 

6. جسور باشید

در مواجهه با مدیران بالادستی خود جسارت لازم برای دفاع از ایده های تیمی خود را داشته باشید. اگر بتوانید از آنچه در چنته دارید به خوبی دفاع کنید، هم اعتمادبه نفس خودتان بالا می رود و اعتماد مدیران، حتی در بالاترین سطح ممکن را بدست می آورید.


7. پشتوانه دانشگاهی داشته باشید

هرچند خیلی ها می گویند در دانشگاه چیزی یاد نمی دهند، اما داشتن سابقه و مدرک دانشگاهی و دست کم آشنایی با فضاهای دانشگاهی به ارتقای افکار شما کمک می کند. بیشترین کاربرد مدرک دانشگاهی در مراحل استخدامی نمود پیدا می کند.


8. روابط اجتماعی خود را تقویت کنید

در عصر ارتباطات، کسانی می توانند حرف هایی برای گفتن داشته باشند که با روابط عمومی قوی با هر کس به سبک خاص خود ارتباط برقرار کنند و دنیای بزرگی از آدم ها را برای خود دست و پا کنند.


9. انعطاف پذیر باشید

تلاش کنید تا خود را با هر شرایطی وفق دهید. البته این بدان معنا نیست که تن به هر کاری یا هر چیزی بدهید، بلکه منظور این است که با شرایطی که خودتان توان تغییر آن را ندارید، کنار بیایید.


10. مثل کارآفرین ها فکر کنید

فکر نکنید که فکر کردن مثل افراد کارآفرین نیاز به مغزی ویژه یا ابزاری خاص دارد. تنها چیزی که برای این کار احتیاج دارید، اختصاص دادن زمانی برای پروردن افکاری است که در سر دارید.


11. در جلسات حوصله به خرج دهید

درست است که خیلی وقت ها جلسات کاری خسته کننده و طولانی می شوند و گاهی از خوصله افراد خارج است، اما آنچه در این جلسات می گذرد، در واقع مسیر آینده شرکت شما را تعیین می کند. پس حوصله به خرج دهید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► ۹ روش برای افزایش توانایی مغز و بالا بردن هوش
در قاب تصویر/ قصه نیکولا هم به سر رسید! ◄

مطالب مرتبط
بنر