سوالات متداول درباره اعطای نمایندگی بیمه سامان

شنبه ، 23 ارديبهشت 1391 ، 00:12

سوالات متداول درباره اعطای نمایندگی بیمه سامان

سوالات متداول:
سوالات ذیل در جهت آشنایی بیشتر، در خصوص نحوه فعالیت شما در شرکت سهامی بیمه سامان می باشد، لذا با مطالعه دقیق آن می توانید اطلاعات جامعی در این مورد کسب نمایید

(سوالات ذیل توسط متخصصان و مدیران ارشد فروش  و نوابغ فروش شرکت بیمه سامان پاسخ داده شده است).


آیا این تجارت مناسب من می باشد؟
این تجارت مناسب افرادی است که قصد فعالیت به صورت پاره وقت و یا تمام وقت دارند، شما برای انجام هر کسب و کاری، احتیاج به سرمایه، تجربه، موقعیت و فضای کاری دارید ، که تمامی این امکانات را شبکه فروش آتیه سازان شرکت بیمه سامان( سهامی عام) برای شما در جهت کارآفرینی ایجاد کرده است.
در ضمن این تجارت مناسب افرادی است که از کار کردن برای دیگران خسته شده اند، مایلند برای خود و پیشرفت خود کار کنند نه برای دیگران و سازمانها. در حقیقت به دنبال آن هستند که کسب و کار خویش را بنا کنند.

همچنین مناسب افرادی است که:
خود را لایق شایسته ترین ها می دانند.
به دنبال کاری پرشور و هیجان هستند.
علاقه مند به استفاده از قدرت خلاقیت خود در زمینه کاری می باشند.
روابط عمومی بالایی دارند.
علاقه مند به کسب جایگاهی بین المللی در زمینه کاری خود می باشند.
و
به دنبال امنیت و استقلال شغلی هستند.

این تجارت مناسب چه کسانی نمی باشد؟
افرادی که علاقه مند به داشتن کاری مستقل نیستند.
افرادی که بنا به دلایلی به دنبال حقوق ثابت و کارمندی  هستند.
افرادی که به دنبال پیشرفت مالی نیستند.
افرادی که درآمد خود را وابسته به غیر می دانند و نه توانایی های فردی خویش.
افرادی که هدفمند نیستند.
افرادی که ابتکار عمل ندارند.
افرادیکه با انگیزه و پرشور نیستند.
افرادیکه آینده نگر نیستند و برنامه ریزی بلند مدتی برای کسب و کار خود ندارند.

جایگاه اجتماعی این شغل در چه حدی است؟( آیا کار من ویزیتوری است؟)
متاسفانه در ایران، بازاریابی و فروش با کلمه ویزیتوری مترادف شده است، در حالیکه نمایندگان فروش بیمه، مشاورانی هستند که در زمینه چگونگی مدیریت ریسک خطرات در حال و آینده، در راستای رفاه عمومی، هدایتگر هستند. لذا این نمایندگان در نزد مردم از جایگاه معتبری برخوردارند و مردم آنها را به چشم یک ویزیتور نمی نگرند. این درحالیست که شرکت بیمه سامان و شبکه فروش آتیه سازان در متن فعالیت های خود جایی برای ویزیتوری ندارند و در جهت حفظ شان اجتماعی نمایندگان خود کوشا می باشند به طوریکه بستر لازم را برای نمایندگان مهیا می کنند تا آنها بتوانند در جایگاه مشاور بیمه ای، رسالت خود را به درستی انجام دهند و در نزد مردم جایگاهی معتبر داشته باشند.


در تمام دنیا و همینطور در ایران، مردم مشاورانی در زمینه های بیمه، سرمایه گذاری، تحصیل، ازدواج، خانواده، کسب و کار و درمان در اختیار دارند. نمایندگان بیمه سامان نیز در جایگاه مشاوران بیمه ای، به مردم خدمت می کنند و به همین دلیل از جایگاهی ویژه در جامعه برخوردار هستند.
کار بیمه پوشش دادن خطراتی است که افراد با آنها مواجه می شوند، اما از آنجایی که برخی از خطرات می توانند شیرازه یک خانواده و جامعه را از بگستراند، لذا نمایندگانی که در حوزه بیمه زندگی و تشکیل سرمایه فعالیت می کنند، به جامعه خویش خدمتی بزرگ می نمایند، زیرا خانواده و در نهایت جامعه را از خطراتی نظیر کاهش ارزش پول در اثر تورم، هزینه های سر سام آور درمان بیماری های خاص و صعب العلاج، آتیه خانواده به لحاظ مادی بعد از قید حیات و یا فوت سرپرست خانواده، فقر، اعتیاد، بزهکاری و..... نجات می دهند؛ همچنین راه را برای تامین آتیه فرزندان، درآمد بازنشستگی، درآمد از کار افتادگی و در آمد دوران بیکاری هموار می کنند و این خدمت بزرگ، مناسب ترین دلیل در جهت افزایش شان اجتماعی و اعتبارنمایندگان فروش بیمه های اندوخته ساز(آئین نامه 54) نزد مردم و جامعه می باشد.


نمایندگان فروش بیمه های اندوخته ساز، زندگی و تشکیل سرمایه، جدا از اینکه جان شخصی را نجات می دهند، خانواده ها و در نتیجه جامعه را نیز نجات می دهند.

تفاوت تجارت فوق با تجارت های دیگر در چیست؟
در کسب و کارهای دیگر، صاحب تجارت هزینه های زیادی را صرف اجاره محل کار، خرید ملزومات اداری، تبلیغات، حقوق کارمندان و... می کند و اگر بعد از مدتی به علت عدم سابقه و تجربه کافی، درآمدی مقبول نداشته باشد، فقط هزینه کرده و در نهایت ورشکست می شود، در صورتی که در نمایندگی آئین نامه 54 بیمه مرکزی، شخص پس از تکمیل مدارک شناسایی و گذراندن دوره آموزشی رایگان و بدون آنکه هزینه ای پرداخت کند، در دفتر سرپرستی بیمه سامان کسب و کار خویش را آغازمی نماید.
در آئین نامه 54، به علت آنکه نماینده از تجارب و سوابق مفید نمایندگان فروش و بازاریابان موفق استفاده می کند، لازم نیست برای کسب تجربه در این صنعت هزینه کند و زمان را که مهمترین سرمایه است، تلف نماید.
در آئین نامه 54 شبکه فروش، کلیه حمایت ها در زمینه تجارت(تبلیغات، اصول مذاکرات، اصول فروش، استراتژی بازاریابی و ....)  و در نهایت بازاریابی از شما به عمل می آید.

حمایت بیمه سامان از نمایندگان خود به چه میزان و چگونه می باشد؟
بیمه سامان در غالب شبکه فروش آتیه سازان، علاقه مندان به اخذ کد آئین نامه 54 بیمه مرکزی را در زمینه های آموزشی، بازاریابی، تبلیغاتی و تکنیکی حمایت می کند تا بتوانند در ابتدای کار خویش از افراد موفق در این تجارت به صورت رایگان کسب تجربه نمایند و سریع تر به درآمد زایی، بدون سرمایه و هزینه های اولیه، دست یابند.


شبکه فروش آتیه سازان بیمه سامان چه خدماتی را به نمایندگان خود ارائه میدهد؟
شبکه فروش آتیه سازان با برخورداری از کادر مدیریتی مجرب و توانمند در زمینه فروش و بازاریابی، به علاقه مندان جهت اخذ کد نمایندگی آئین نامه 54 و در راستای درآمد زایی بدون هزینه و سرمایه اولیه نمایندگان، خدمات ذیل را ارائه می دهد:
آموزش حرفه ای تکنیک های فروش و مذاکرات
هموار کردن مسیر فروش و بازاریابی از طریق ایجاد و تدوین استراتژی های نوین فروش و بازاریابی
شناسایی مشکلات کاری و فنی نمایندگان و حل آن در راستای افزایش سطح درآمد آنان
شناسایی بازار هدف
تحلیل و تحقیق از بازار
معرفی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم از طریق استراتژی های تبلیغاتی
و در نهایت بازاریابی
برگزاری همایش و دوره های آموزشی جهت رشد و ارتقای سطح کیفی نمایندگان


در راستای حمایت شبکه فروش آتیه سازان از نمایندگان آئین نامه 54 بیمه مرکزی، دوره های آموزشی حرفه ای و رایگان در کارگاههای آموزشی برگزار می شود؛ جزئیات دوره آموزشی تخصصی و کاربردی ویژه نمایندگان به شرح زیر می باشد:
طول مدت دوره آموزشی: 80 ساعت
15 ساعت آموزش تخصصی دانش بیمه در ابتدای کار
65 ساعت آموزش تخصصی به شرح زیر در ضمن کار



درآمدزایی در نمایندگی فروش بیمه تشکیل سرمایه به چه میزان است؟
میزان درآمدزایی در این کار، مثل تمامی کارهای مشابه، بستگی به توانایی، مهارت، تجارب، زمان و انرژی هر شخصی دارد. سرپرستان و پشتیبان های فروش، مهارتهایی را به شما آموزش می دهند و با در اختیار قرار دادن تجارب خویش،  مسیر را برای کار شما هموار می کنند تا بتوانید ماهیانه درآمدی حداقل معادل 700 هزار تومان بابت 5 ساعت کار در روز ، به دست آورید. نمایندگانی هم بوده اند که در همین مدت زمان و یا بیشتر از آن توانسته اند به درآمدی بیشتردست یابند.

چقدر مردم به این بیمه نامه نیاز دارند؟( تا چه حد در این فعالیت امکان پیشرفت مالی وجود دارد؟)
هر فردی در زندگی خود از فجایع و خطراتی که ممکن است گریبانگیر وی شود می ترسد، همچون فوت، حادثه، از کار افتادگی، کمبود حقوق و درآمد در زمان بازنشستگی، هزینه درمان بیماری های صعب العلاج، عدم امنیت شغلی و درآمدی، عدم استقلال مالی، تامین نبودن فرزندان در آینده و ...
از آنجایی که بیمه زندگی، اندوخته ساز و تشکیل سرمایه تمام این ترس ها و خطرات را پوشش میدهد، مردم، استقبال بسیاری از این بیمه نامه داشته اند و خواهند داشت و شما نیز می توانید از این فرصت عالی در جهت پیشرفت منافع مالی خود کوشا باشید.

استقبال مردم از این بیمه نامه در چه حدی است؟
اگر مردم بدانند که خدمت فوق که از سوی شرکت های بیمه ای ارائه میشود، چه منافعی برایشان ایجاد می کند، بی شک بر اساس توان مالی خویش( از 100 هزار تومان تا 100 میلیون تومان در سال) از آن استفاده می کنند و در شرکت های بیمه، سرمایه گذاری می کنند.

با توجه به اینکه شرکت های بیمه ای دیگر نیز خدمات مشابه را ارائه میدهند چرا مردم به لحاظ منطقی باید از بیمه سامان خرید کنند؟
بیمه جز مایحتاج هر خانواده می باشد و شرکت های بیمه ای خدمات بسیار خوبی را به مردم ارائه می دهند اما شرکت بیمه سامان به لحاظ مزایای رقابتی، متمایز از شرکت های بیمه ای دیگر بوده و فروش آن به مشتری به دلیل همین مزایا، راحت تر می باشد.


میزان رشد سازمانی در این فعالیت چگونه است؟
به محض ورود  با عنوان کارشناس فروش، آغاز به کار می کنید، سپس بر اساس میزان فروشتان و طبق قرار داد حقوقی شما، به ترتیب به درجات نماینده فروش، مدیر فروش، سرپرست فروش و مدیر ارشد فروش ارتقا پیدا خواهید کرد.
در ضمن شما بابت فعالیت خود، تنها در سال اول، تا پایان قرار داد مشتری که قرار دادی بلند مدت می باشد( بعنوان مثال 10 تا 70سال) کارمزد دریافت نمایید

میزان رشد بین المللی در این فعالیت چگونه است؟
کسانی که در حوزه فروش بیمه های زندگی در کل دنیا فعالیت می کنند، سالانه در مجمعی به نام MDRT گرد هم می آیند و از تجربیات افراد موفق در عرصه بین المللی استفاده می کنند و با داشتن مدرک سازمان به عضویت انجمن مذکور درمی آیند و به دلیل داشتن این گواهینامه معتبر بین المللی جایگاهی حرفه ای در سطوح ملی و بین المللی به دست می آورند

► سفرهای بانکوپولو/ بانک کارآفرین شعبه شیخ بهایی
چرا200 نماینده مجلس هشتم دوباره رای نیاوردند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر