سر به هوا باشید تا جریمه نشوید!

دوشنبه ، 25 ارديبهشت 1391 ، 13:37

پلیس در یکی از بخش های ایالت نیوجرسی آمریکا برای هر کس که در محل های خطر آفرین سر به پایین در حال تایپ متنی روی گوشی اش باشد، جریمه سنگینی در نظر می گیرد.

په گزارش بانکی دات آی آر، کسانی که در پیاده رو ها و محل هایی که احتمال برخورد با دیگران وجود دارند، سرشان پایین باشد و متنی بنویسند با جریمه سنگین 85 دلاری مواجه می شوند، یعنی چیزی حدود 135 هزار تومان!

پلیس بخش فورت لی اعلام کرده است که در یک ماه گذشته 117 برگه جریمه صادر کرده است.

جریمه افراد برای استفاده از تلفن همراه یا هر کاری از این دست در حین رانندگی امری ضروری است و کمتر کسی پیدا می شود که بحثی در این زمینه داشته باشد، اما جریمه کردن عابران پیاده آنهم به جرم سر به زیر بودن اقدامی عجیب و در عین حال جالب به نظر می رسد.

به اعتقاد پلیس فورت لی پایین انداختن سر برای استفاده ازگوشی تلفن همراه در حین راه رفتن هم مثل انجام این کار در حین رانندگی مستوجب جریمه است.

استدلال پلیس برای این کار این است که صاحبان تلفن همراه، به ویژه تلفن های همراه هوشمند هنگام استفاده از گوشی خود، حواسشان پرت می شود و هیچ توجهی به اطراف خود نمی کنند.

به گفته پلیس در سال گذشته دست کم 20 عابر پیاده به دلیل توجه نکردن به اطراف خود در حین استفاده از تلفن همراه آسیب دیده اند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► داستان دختری که شبیه هیچکس نیست / عکس
در قاب تصویر/ بلندترین برج لگویی به افتخار 80 سالگی لگو ◄

مطالب مرتبط
بنر