فیس بوک، عرضه سهام و ارزشی که سر به فلک می کشد

شنبه ، 30 ارديبهشت 1391 ، 12:22

 

سرانجام انتظارها به سر رسید و صبح جمعه به وقت محلی سهام شبکه اجتماعی فیس بوک در نزدک به عموم عرضه شد.

به گزارش بانکی دات آی آر، قیمت اولیه پیشنهاد شده برای هر یک از سهام های این شبکه اجتماعی 42 دلار تعیین شده بود که اما در نهایت هر سهم به ارزش 38/23 دلار فروخته شد.

سهام فیس بوک با نماد "FB" در بورس نزدک عرضه شده است.

این دومین عرضه اولیه سهام بزرگ یک شرکت در بورس در آمریکا پس از Visa به شمار می آید و در دنیای تکنولوژی از این نظر حرف اول را می زند.

421/2 میلیون سهم عرضه شده فیس بوک در بورس به 17/7 میلیارد دلار افزایش یافته که ارزش آن را به 116/6 میلیارد دلار رسانده است.

ارزش فیس بوک در نخستین روز عرضه سهام خود به 105/19میلیارد دلار رسید که با این رقم ضمن پشت سر گذاشتن مک دونالد و چهار شرکت بزرگ دیگر به یک قدمی پپسی با 106/5 میلیون دلار رسیدند.

از طرفی به نظر می رسد فیس بوک در میان شرکت های چون کوکاکولا با 167 میلیارد دلار و وال مارت با 212 میلیارد دلار حرف خاصی برای گفتن نداشته باشد.

همچنین در دنیای تکنولوژِی و با وجود شرکت هایی چون گوگل با 196 میلیارد دلار، مایکروسافت با 246 میلیارد دلار، و از همه بالاتر اپل با 496 میلیارد دلار فیس بوک حرفی برای گفتن ندارد، اما آنچه مهم است اینکه عرضه سهام فیس بوک در واقع بزرگترین عرضه سهام اینترنت در تاریخ است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► چطور لپ تاپمان را تمیز کنیم؟
اطلاعيه پذيرفته شدگان کانون وکلا در سال 90 ◄

مطالب مرتبط
بنر