5 کاری که فیس بوک می تواند با پول سهامش انجام دهد

سه شنبه ، 2 خرداد 1391 ، 07:30

فیس بوکی ها چند روزی است که وارد بازار سهام شدند و سهام این شبکه اجتماعی برای فروش به عموم عرضه شده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، مارک زاکربرگ و همکارانش که با عرضه این سهام به پول هنگفتی می رسند، برای اینکه فیس بوک را همچنان سر پا نگه دارند و این شبکه اجتماعی بتواند با اقتدار بیشتر به راهش ادامه دهد، می توانند کارهای خوبی با این پول ها انجام دهند.

در این گزارش به روش ها و کارهایی اشاره می شود که فیس بوکی ها با انجام آنها می توانند هم اقتدارشان را تضمین کنند و هم پا به عرصه های دیگر بگذارند.

1. تبلت

یکی از دستگاه هایی که تنها برند فیس بوک در آن غیبت دارد، تبلت است. فیس بوکی ها می توانند در این عرصه شانس خود را امتحان کنند و با توجه به پیشینه ای که دارند می توانند رقیب سرسختی برای سایر برند ها باشند.

2. پلت فرم تبلیغات

در حال حاضر تبلیغات آنلاین بیشترین مخاطب را در سراسر دنیا دارد و از هر نوع تبلیغ دیگری نیز اثرگذاری بهتری بر مخاطب دارد. فیس بوکی ها می توانند در این راه سرمایه گذاری مناسبی داشته باشند، بخصوص با وجود رقبایی چون گوگل، هرچند دقت نیز باید چاشنی کارشان باشد.

3. موتور جستجو

فیس بوک اگر می خواهد کاربران خود را زمان بیشتری در فضای این شبکه اجتماعی نگاه دارد، باید شرایطی فراهم کند تا مخاطبان بتوانند سرچ های خود را درحالی که در فیس بوک هستند، انجام دهند و این یعنی راه اندازی یک موتور جستجو. راه اندازی موتور جستجوی قوی قطعا هزینه زیادی به همراه دارد، اما سرمایه گذاری مطمئنی به نظر می رسد.


4. مالکیت بزرگان

وقتی فیس بوک اینستگرم را خرید، مارک زاکربرگ اعلام کرد که این آخرین خرید فیس بوک نخواهد بود و این شبکه اجتماعی همچنان به این روند ادامه می دهد. خرید آنچه آماده و شناخته شده است، خیلی بهتر از راه اندازی سایت یا شبکه ای مشابه آن است.

 

5. گوشی هوشمند

جای فیس بوکی ها در میان برندهای گوشی هوشمند هم مثل تبلت خالی است. وجود برنامه مخصوص استفاده از فیس بوک با گوشی هوشمند نشان از این دارد که فیس بوکی هامی توانند به فکر گوشی هوشمند از خودشان هم باشند.

 

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► درقاب تصویر/ شیشه آکبند اتومبیل صفرکیلومتر!
در قاب تصویر/ سران G8 از ورزش صبحگاهی تا بحث داغ اقتصادی ◄

مطالب مرتبط
بنر