مجوز تمام بانک‌ها بازنگری می‌شود

سه شنبه ، 2 خرداد 1391 ، 12:34

 

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به محرمانه بودن برخی مباحث در جلسه دیشب، گفت: مقرر شد که موسسات پولی و بانک‌هایی که از بانک مرکزی مجوز فعالیت دریافت کرده اند، فعالیت و مجوز آنها مجدداً بررسی شود.

عزت الله یوسفیان با اشاره به جلسه شب گذشته ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته، مقرر شد بانک مرکزی به هیچ وجه اجازه ندهد که در مبادلات بانکی تخلفاتی به وجود آید.

وی افزود: هم اکنون بانک مرکزی نظارت خود را بر نظام بانکی و عملکرد بانک‌ها و بخش پولی کشور افزایش داده است، اما در جلسه ستاد بر افزایش نظارت‌ها تاکید شد و این موضوع مهمترین بحث جلسه بود.

 

یوسفیان با بیان اینکه موضوعاتی مانند تخلفات برخی از بانک‌ها مانند بانک تات و ادغام آن با سایر موسسات پولی مطرح نشد، گفت: مقرر شد که موسسات پولی و حتی بانک‌هایی که از بانک مرکزی مجوز فعالیت دریافت کرده اند، فعالیت و مجوز آنها مجددا بررسی شود.

وی ادامه داد: اگر فعالیت این موسسات و بانک‌ها مطابق با مقررات و قوانین بانک مرکزی نباشد به آنها تذکر داده و با فعالیت آنها برخورد می‌شود.

عضو ستاد مرکزی مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: موسسات دارای مجوز در صورتی که مطابق با این قوانین و تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت نکنند و فعالیت آنها برخلاف مقررات باشد، به آنها نیز تذکر داده می‌شود و اقدامات لازم در مورد آنها صورت خواهد گرفت.

یوسفیان تصریح کرد: سایر مباحث مطرح شده در جلسه دیشب ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی محرمانه است.

فارس

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► در قاب تصویر/ زوج ژاپنی بی خیال حریم خصوصی شدند!!
مراقب ویروس تازه فیس بوک باشید! ◄

مطالب مرتبط
بنر