10 قانون موفقیت در کارآفرینی

شنبه ، 6 خرداد 1391 ، 07:44

در اوضاع اقتصادی حال حاضر دنیا تنها کسانی می توانند به موفقیت در کسب و کار و پول در آوردن فکر کنند که راه و رسم کارآفرینی را بلد باشند.

به گزارش بانکی دات آی آر، در شرایط حاضر بهترین راه برای پول در آوردن این است که به اصطلاح آقای خود باشید و برای خودتان کار کنید و این یعنی باید کارآفرین خوبی باشید.

در این گزارش از قوانینی برای شما صحبت به میان می آوریم که توجه به آنها و به کار بستن شان می تواند تضمین کننده موفقیت شما در راه کارآفرین شدن باشد.

پس، از این 10 قانون تبعیت کنید تا به کارآفرینی موفق تبدیل شوید:

1. متعهد باشید

کارآفرینی مهارتی است که باید یاد گرفته شود. از این رو فرد باید خود به دنبال آموختن آن برود و دل بستن به امدادهای غیبی! کمکی به او نمی کند. مهمترین اصل در یادگیری تعهد است. خود را متعهد به یادگیری اصول کارآفرینی کنید تا از پس این پروسه برآیید.


2. مشکل را پیدا و حل کنید

مطرح کردن ایده های جدید همیشه ستایش برانگیز نیست  و  حتی گاهی رنگ پاک کردن صورت مسئله را به خود می گیرد. یاد بگیرید که از مشکلات فرار نکنید و به جای طرح ایده ای تازه به فکر یافتن و حل و فصل مشکل موجود باشید.

3. بزرگ، نو و دوباره فکر کنید

لطفا فکر کنید! فکر کنید تا ذهنتان باز شود، تا بتوانید راحت تر از پس مشکلات برآیید. بزرگ فکر کنید تا به راحتی درجا نزنید، نو فکر کنید تا در حوزه کاری خود بدرخشید و دوباره فکر کنید تا غلط های پیشین را پاک کنید.


4. کار تیمی انجام دهید

برای خود یک تیم پشتیبان قابل اعتماد دست و پا کنید. سعی کنید افرادی را عضو تیم خود کنید که ایده پرداز و راه حل دهنده باشند، نه کسانی که صرفا به توصیه های شما چشم می گویند.


5. بعضی جاهاتکروی کنید

در اولویت کار تیمی کسی شک ندارد، اما یک جاهایی هم هست که تنها به وجود شما نیاز است. قاطعیت، پذیرش مسوولیت ها و ارائه چشم انداز نیاز به کار تیمی ندارد و این شما هستید که باید به تنهایی درباره شان اقدام کنید.

6. ریسک ها را مدیریت کنید

یکی از دستاوردهای خطرپذیری و ریسک کردن، خلاقیت و نوآوری است. هر ایده ای الزاما به موفقیت نمی رسد و ترس از شکست نیز نوآوری را می کشد. با این حساب کسی می تواند مدیریت خطر کند که بین این دو تعادل ایجاد کند.


7. رهبری کردن را بیاموزید

رهبر، مدیر یا رئیس یک پروژه در ابتدای امر با انجام دو کار می تواند توانایی خود را در مدیریت نشان بدهد. اول هدایت فرآیند ایجاد کسب و کار و دوم الهام بخش بودن برای دیگران.


8. فروش را بیاموزید

فروش یک هدیه آسمانی نیست و نیاز به یادگیری دارد. این تصور که من پروسه تولید را، هر چه که باشد، انجام می دهم و پیامد آن فروش خودش می آید،نادرست و حتی گاهی نابود کنده کسب و کار است. اصول فروش را یاد بگیرید، چون مهارتی اکتسابی است.


9. سماجت کنید، ثابت قدم باشید، پیروز شوید

به باور کارشناسان دلیل اصلی شکست در کسب و کار دلسرد شدن زودهنگام است. منصرف شدن و دست از کار کشیدن در تفکر کارآفرینان موفق جایگاهی ندارد. آنچه در ذهن این افراد می گذرد، سماجت، استقامت و در نهایت غلبه بر موانع است.


10. زمان و نه پول، شاه کلید شماست

کارآفرینی یک سبک جذاب برای زندگی است و نه صرفا یک شغل. یک شبه ره صد ساله رفتن و پولدار شدن هم فقط برای قصه هاست. پول داشتن و پول خرج کردن در مسیر رسیدن به موفقیت در کسب و کار پسندیده است، اما قطعا شاه کلید این موفقیت زمان، استفاده از زمان و قدرشناسی زمان است.

سارا گلچین

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► عمر تلویزیون‌های LCD، LED و پلاسما چقدر است؟
در قاب تصویر/ بحران اقتصادی رستوران 126 ساله را بست ◄

مطالب مرتبط
بنر