عینک گوگل به زودی روی چشم های شما

شنبه ، 6 خرداد 1391 ، 12:53

گوگی ها به تازگی اولین ویدئویی که توسط عینک ساخت این شرکت گرفته شده است را منتشر کردند. این عینک که از تکنولوژِی پیشرفته ای بهره می برد می تواند اطلاعات کامپیوتری را طبقه بندی کند.

به گزارش بانکی دات آی آر، این عینک همچنین دارای دوربینی است که روی بازو قرار می گیرد و قابلیت ثبت و ضبط تصاویر را از طریق قطعات کامپیوتری تصب شده روی بازو دارد.

این عینک البته مدتی است که ساخته شده اما گوگلی ها به تازگی نمونه اولیه آن را در خارج از ساختمان گوگل امتحان کرده اند تا پیش از ورود آن به بازار از قابلیت های آن اطمینان حاصل کنند.

این عینک صفحه نمایش کوچکی دارد که در بالای یک چشم قرار می گیرد و امکان گشت و گذار در اینترنت برقراری تماس های ویدئویی، گوش دادن به موسیقی، GPS و به روز رسانی کارهای روزانه را بدون دخالت دست فراهم می آورد.

کاربر می تواند این صفحه نمایش را با تکان دادن سر و فرمان های صوتی خود هدایت کند. بنابراین ممکن است در نظر دیگران حرکاتش خنده دار بیایند!

این تکنولوژی که تحت عنوان "کامپیوتر پوشیدنی" از آن یاد می شود می تواند آغازگر نسل تازه ای از گجت ها در دنیای فناوری باشد که موتور جستجو، GPS، تلفن و دوربین را یکجا جمع کرده است.

تا به حال حرف های زیادی درباره قابلیت های گوناگون این عینک زده شده، اما تازه ترین اقدام مدیران و موسسان این شرکت در تست این عینک در خارج از فضای دفتر کار گوگل نشان نزدیک عملی شدن فروش این عینک در آینده ای بسیار نزدیک دارد.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► نرخ حق الوکاله بانک رفاه اعلام شد
عمر تلویزیون‌های LCD، LED و پلاسما چقدر است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر