گر پول داری پی کار باش!

يكشنبه ، 21 خرداد 1391 ، 11:56

آگهی استخدام زیر 20 هزار تومان بی کلاسی است بنابر این دنبالش نگردید.

به گزارش بانکی دات آی آر، بر طبق بررسی هایی که در خصوص استخدام های سال جاری صورت گرفت مشخص شد اغلب شرکت ها و موسسات دولتی برای شرکت در آزمون استخدامی شان مبلغی بین 15 تا 25 هزار تومان از جویندگان کار دریافت می کنند.

نمونه بارز آن استخدام سازمان تامین اجتماعی است که طی روزهای اخیر سرو صدای زیادی به پا کرده است. سازمانی که قرار است به تامین زندگی ایرانیان و تسهیل زندگی ایشان بپردازد برای اینکه به کارجویان اجازه دهد تنها در آزمون شرکت کنندمبلغ ۲۰۰۰۰۰ ریال دریافت می کند.

البته شرکت مخابرات هم که ادعایی در خصوص تامین اجتماعی ایرانیان ندارد مبلغ 250000 را با خیال راحت و وجدانی آسوده دریافت می دارد تا افتخار شرکت در آزمون استخدامی اش را نصیبتان کند.

بانک صادرات هم که داستان جالب و ویژه خاص خودش را داشت. ابتدا تعداد زیادی از مردم را امید وار کرد که شاید بتوانند در این بانک استخدام شوند و خیلی ها حتی حاضر بودند که مبلغ22 هزار تومان جهت ثبت نام درآزمون را بپردازند که به یکباره نظر مدیران تغییر کرد و آزمون به کل کنسل شد.

این ها تنها سه نمونه از آزمون های استخدامی عجیب و غریب است که از ابتدای سال جاری سر و صدا به پا کرده اند.

از مبالغ هنگفتی که برای شرکت در این آزمون ها از شرکت کنندگان دریافت می شود و جمع آنان که بخش خوبی از بودجه برخی از این سازمان ها را تامین می کند هم که بگذریم.

از این پرسش هم که چرا بیشتر آزمون های استخدامی در ماه های پایان سال که بودجه ته می کشد و یا ماه های آغاز سال که بودجه ها هنوز به دست نهاد ها نرسیده برگزار می شود بگذریم.

اما یک مبحث اساسی هنوز باقی مانده:

در آمد یک فرد بیکار چقدر است و از کجا می تواند هزینه های بالای شرکت در آزمون ها را پرداخت کند. مگر نه این است که شرکت ها و نهاد ها در پی استخدام بهترین نیرو ها با بالاترین بهره وری هستند که بتوانند امور محوله شان را به بهترین نحو انجام دهند پس چرا کارجویان هزینه های آزمون استخدامی ایشان را بپردازند.

این سوالی است که هیچ کس پاسخگوی آن نیست و حجم بالای جویندگان کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی سبب شده تا دست نهادها و موسسات برای استخدام نیروی جدید و بهانه تراشی باز باشد.

چرا برای شهری که در آن تنها به یک نیروی جدید نیاز هست آزمون برگزار می کنیم و بعد با اعلام اهمیت شایسته سالاری نفر دوم و سوم شرکت کننده در آزمون را استخدام می کنیم؟

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► در قاب تصویر/ این تصاویر را تنها در چین ببینید!
در قاب تصویر/ زهره و خورشید دیداری تازه کردند ◄

مطالب مرتبط
بنر