یادداشت/شرایط جدید ثبت نام مسکن مهر و تبصره های عجیب

دوشنبه ، 22 خرداد 1391 ، 07:28

مسکن مهر از ابتکارات دولت نهم برای بهبود وضعیت بازار مسکن و خانه دار کردن افراد فاقد مسکن ،مستاجران و خانواده های جوان ایرانی بود که با حرف و حدیث های متعددی همراه بوده و هست.

به گزارش بانکی دات آی آر، از آنجا که یکی از اهداف اصلی طرح مسکن مهر کنترل بازار مسکن بوده انتظار می رفت کنترل دولت بر بازار مسکن بیشتر شود اما به دلیل اینکه مخاطب اصلی و خریداران نهایی این مسکن ها قشر محروم و کم درآمد جامعه بوده اند و این افراد کم ترین تاثیر را در قیمت گذاری بازار داشته و دارند از این روی عملا کنترل دولت در بازار مسکن تغییر محسوسی نداشته است.

از سوی دیگر ساخت این بنا ها در مناطقی از کشور که جمعیت کمتری دارند امکان هدایت جمعیت را برای دولت فراهم کرد. البته اگر همزمان امکانات زندگی مناسب برای ایشان فراهم گردد.

اما آنچه این روز ها با شروع ثبت نام این دوره در شهر پردیس برسر زبان ها افتاده شرایط جدیدی است که برثبت نام ها حاکم شده و برای بسیاری سوالاتی را ایجاد کرده است.

بحث انگیز ترین تبصره جدید، آن بخشی است که بر اساس آن زنان خود سرپرست اعم از مجرد، مطلقه يا بيوه تنها در صورتي مي‌توانند متقاضي مسكن مهر باشند كه 35 سال قانوني از عمر آنها گذشته‌ باشد.

بدتر آنکه سند منزل ها تنها به نام مخاطبان اصلي مسكن مهر یعنی آقایان می شود! یعنی در خانواده های متاهل  واحد صرفا به نام سرپرست مرد مي‌شود درصورتی که بسیاری از خانم ها این روزها کار می کنند و به اندازه آقایان در ساختن زندگی مشارکت دارند. اگرچه در جامعه ایرانی بین مالکیت زن و مرد تفاوت چندانی وجود ندارد و هر چه هست متعلق به کل خانواده است، اما محروم کردن خانم ها از حق طبیعی شان جای سوال دارد. بسیاری از آقایان هم تمایل دارند بخشی از نخستین ملکی که خریداری می کنند به عنوان مهریه و یا هدیه به همسرشان ببخشند که در این طرح این امر غیر ممکن است.

جالب است بدانید مسئولان دلیل اجرای قوانین جدید را تشویق افراد به ازدواج اعلام کرده اند!!!

تبصره- این روزها خبرهای متعددی از سوء استفاده برخی از سودجویان از نام مسکن مهر و کلاهبرداری از این طریق منتشر می شود بنابر این پیش از واریز هر وجهی از صحت ثبت نام خود اطمینان حاصل فرمایید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► یورو 2012 از منظر اقتصادی
خدمت پذیرندگی خرید اینترتی بانک رفاه راه اندازی شد ◄

مطالب مرتبط
بنر