6 راه ساده برای ترک اعتیاد تضمینی فیس بوک

سه شنبه ، 23 خرداد 1391 ، 13:12

این روزها شبکه اجتماعی فیس بوک فراتر از یک وسیله ارتباطی ساده در حال نقش بازی کردن در زندگی من و شماست و حتی کسانی را می توان یافت که فیس بوک نقش اول زندگیشان را ایفا می کند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، فیس بوک علاوه بر ایجاد امکان ارتباط سهل و آسان و به اشتراک گذاشتن حرف ها و دغدغه ها با دیگران می تواند بستر کسب و کار هم باشد و به شرط استفاده درست نه تنها مخرب نیست که می تواند دوست خوب و مهربانی هم باشد.

اما امان از آن روز که فیس بوک تبدیل به عادت برای کاربرانش شود، چرا که ترک عادت موجب مرض است! البته این ترک عادت زمانی موجبات مرض را فراهم می آورد که از راه و روش صحیح نباشد و به نوعی زور پشت سرش باشد.

اگر جزو آن دسته از عاشقان فیس بوک هستید که حتی فکر دل کندن از آن هم برایتان عذاب آور است، حتما این گزارش را بخوانید تا با روش های ساده اما تضمینی ترک اعتیاد فیس بوکی آشنا شوید:

1. برای خود هدف تعریف کنید

فیس بوک زمانی تنها یک وسیله سرگرمی به شمار می آمد و خیلی ها ترجیح می دادند برای تفریح به جای رفتن به دامان طبیعت یا تماشای تلویزیون پای سیستم خود بنشینند و به فیس بوک شان سری بزنند، اما حالا فیس بوک حتی می تواند منبع درآمد هم باشد.

شما آزادید که هر طور خواستید از فیس بوکتان استفاده کنید، اما لطفا برای پیشگری از معتاد شدن قبل از سر زدن به آن هدف خود از این کار را مشخص کنید.

2. برای خود زمان تعیین کنید

این یکی را خیلی جدی بگیرید. می دانیم سخت است و کمی خویشتن داری می طلبد و اراده. اما باور کنید شدنی است. تعیین مدت زمان برای حضور در فیس بوک حتی می تواند باعث شود که جذابیت این شبکه اجتماعی برایتان به مرور کمرنگ نشود و وقت تان هم به بطالت نگذرد.

3. اهداف خود را به اشتراک بگذارید

سعی کنید فیس بوک را به دوستی خوب برای خود تبدیل کنید، نه دشمنی که توان و وقت و انرژی و حتی اعصاب تان را از شما می گیرد. به فیس بوک به چشم یک فرصت برای رسیدن به اهدافتان نگاه کنید و هدف های خود را در آنجا به اشتراک بگذارید. راه میان بر خوبی می تواند باشد برای رسیدن به اهداف و البته معتاد نشدن!

4.  برای خود استراحت بین دو فیس بوک بگذارید!

اگر از آن دو آتشه هایی هستید که بقیه کارهایتان را لابه لای سر زدن به فیس بوک انجام می دهید و اصلا به خرجتان نمی رود که فیس بوک را باید لابه لای کارهای دیگر بگنجانید، لا اقل لطف کنید بین زمان هایی که در فیس بوک هستید، برای خود استراحت در نظر بگیرید تا بتوانید به کارهای دیگرتان برسید!

5. به خودتان فیس بوک جایزه بدهید

این یکی خیلی شیرین است. می توانید در ازای انجام هر کار یا پروژه ای که برایتان اهمیت دارد، یک فیس بوک به خود جایزه بدهید. به این معنا که هر چه کار انجام شده مهمتر باشد، زمان بیشتری را در فیس بوک بگذرانید. تازه این مدل فیس بوک بازی هیجان و شیرینی بیشتری هم دارد.

و بالاخره

6. سیستم تان را خاموش کنید

باور کنید در دنیای اطرافتان هم زیبایی هایی هست که به اندازه فیس بوک یا حتی بیشتر از آن می توانند برای شما هیجان انگیز باشند. پس مرام بگذارید و یکبار از خیر فیس بوک بگذرید و به جای آن به اطرافتان نگاه کنید. اگر جواب نداد می توانید دوباره به رویه پیشین بازگردید.

سارا گلچین

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► کاریکاتور/ بحران، تاج گذاری، ریاضت و ...
سفرهای بانکوپولو/ موزه پول ببخشید بانک سینا ◄

مطالب مرتبط
بنر