شماره تان را به فیس بوک بدهید تا هک نشوید

شنبه ، 27 خرداد 1391 ، 10:42

شبکه اجتماعی فیس بوک از بیش از 900 میلیون کاربر فعال خود خواسته تا شماره تلفن همراهشان را در اختیار این شبکه اجتماعی قرار دهند.

به گزارش بانکی دات آی آر، این اقدام فیس بوک در راستای بهبود امنیت کاربران و به دنبال لو رفتن رمز عبور کاربران شبکه هایی چون LinkedIn صورت گرفته است

میلیون ها نفر از کاربران فیس بوک در قسمت بالای صفحه فیس بوکشان لینکی را می بینند که در این ویدئو از آنها خواسته شده تا برای امنیت بیشتر در فیس بوک به نکات امنیتی توجه کنند.

کاربران با کلیک روی این لینک به صفحه امنیتی سایت هدایت می شوند. در این صفحه از کاربران خواسته می شود تا یک رمز عبور خاص و منحصر به فرد برای خود انتخاب کنند و به آنها آموزش داده می شود که چگونه کلاهبردارن اینترنتی را بشناسند.

سپس فیس بوک از کابران می خواهد که برای بازگشت امنیت به حساب کاربری شان در این شبکه اجتماعی شماره تلفن همراه خود را در اختیار این شبکه اجتماعی قرار دهند.

آنطور که فیس بوکی ها ادعا می کنند فایده داشتن شماره تلفن همراه کاربران برای این شبکه اجتماعی این است که می تواند در هنگاه هک شدن حساب کاربری کاربران رمز عبور آنها را پاک کند.

پس از آن فیس بوک با ارسال پیام کوتاه به کاربر به او اطلاع می دهد که رمز عبورش تغییر یافته است.

به نظر می رسد اگر فیس بوک می خواهد امنیت کاربرانش را در برابر هکرها حفظ کند بهتر است با ارسال ایمیل به کاربرانش آنها را از خطرات آگاه سازد، چراکه بسیاری از کاربران علاقه ای به بازکردن لینک موجود در صفحه خود نشان نمی دهند.

پیش از این شبکه اجتماعی LinkedIn رسما از هک شدن خود خبر داده بود، هر چند اما از اعلام میزان دقیق کاربران هک شده امتناع کرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► عکس های درز کرده از آیفون ۵ سفید
فضانوردان هم المپیک برگزار می کنند! ◄

مطالب مرتبط
بنر