گرانترین اجناسی که پولدارها خریده اند(1) + عکس

شنبه ، 3 تیر 1391 ، 07:38

پولدار شدن یا به عبارت ساده تر مایه داری خواست و میلی هر انسانی است و چه بسیار آدم هایی که تمام عمرشان را در آرزوی پول دار شدن می گذرانند، حالا چه با تلاش و چه بدون آن!

به گزارش بانکی دات آی آر، این آرزو البته برای بسیاری هم محقق می شود و آنها طعم مایه داری را به خوبی می چشند. اشتباه نکنید! این گزارش راجع رمز و رازهای یک شبه پولدار شدن نیست، بلکه می خواهیم در این مجال از سلیقه پولدارها در خرید برای شما بگوییم تا اگر روزی شما هم به محفل پولدارها راه پیدا کردید، پیش زمینه ای از خرید در این دنیای عجیب و غریب داشته باشید!

اگر دوست دارید بدانید ثروتمندان در یک سال اخیر پول خود را پای چه چیزهایی داده اند، توصیه می کنیم هر سه بخش این گزارش را بخوانید و برای اینکه از همان اول هول نکنید و دست و پایتان نلرزد، قیمت ها را از کم به زیاد مرتب کرده ایم:

1. هات داگ

خوردن یک هات داگ خوشمزه در یک رستوران خوب می تواند یک شام خاطره انگیز را رقم بزند، البته به شرطی که هات داگ مورد نظر قیمت مناسبی هم داشته باشد.

گرانترن هات داگ دنیا اما قضیه اش کمی متفاوت است، این هات داگ که از نیم کیلو گوشت گاو تهیه شد و از زعفران و تکه های طلا هم در آن استفاده شد، به قیمت 1501 دلار فروخته شد.

چهار عدد از این هات داگ ها در ماه می فروخته شد و درآمد حاصل از آن هم به موسسات خیریه تعلق گرفت.

 

2. تخم مرغ شکلاتی

حکایت این تخم مرغ که 100% از شکلات ساخته شده، به حکایت تخم طلای داستان های کودکانه می ماند! این تخم مزغ بزرگ که ساخت آن سه روز از وقت گرانبهای 7 صنعتگر شکلات را گرفته، به قیمت 11 هزار و 200 دلار در یک حراجی فروخته شد.

خریدار این تخم مرغ احتمالا از جمله ارادتمندان واقعی شکلات بوده است!

 

3. دندان جان لنون

یک دندانپزشک کانادایی در نوامبر سال 2011 یکی از دندان های جان لنون را به قیمت 31 هزار و 200 دلار خریداری کرد. وی انگیزه خود از خرج کردن این همه پول را گذاشتن دندان باستانی در دفتر کارش عنوان کرده است.

دندان لنون آنقدر برای دندانپزشک کانادایی باارزش و هیجان آور بوده که حاضر شده دو برابر پیش بینی کارشناسان برایش پول بدهد.

 

4. دندان ماقبل تاریخ

یک فرد اهل مونتانا در آمریکا 56 هزار و 200 دلار از جیب گذاشت تا بتواند صاحب دندان یک دایناسور ماقبل تاریخ شود. این دندان در اواسط سال 2011 کشف شد.

هویت این فرد برای رسانه ها ناشناخته است اما پولی که وی حاضر به پرداخت آن برای این خرید هیجان انگیز شده، بسیار بیشتر از 30 هزار دلاری است که روی دندان قیمت گذاشته بودند.

 

5. منوی غذای کشتی تایتانیک

نام تایتانیک این روزها بیشتر از اینکه به خاطر خود کشتی و اتفاقاتی که برایش افتاد در ذهن مردم این نسل باشد، با فیلم پرفروشی که به همین نام اتفاقات این کشتی پرماجرا را به تصویر کشید، در ذهن نسل حاضر نقش بسته است

اما خوب است بدانید که در آوریل همین امسال و در یکصد سالگی غرق شدن کشتی تایتانیک یک منوی غذایی مربوط به مسافران فرست کلاس این کشتی به قمیت 122 هزار دلار در یک حراجی در لندن فروخته شد.

 

6. پوستر فیلم جمیز باند

خیلی ها هستند که برای جیمز باند و فیلم هایش سر و دست می شکنند و با لذتی وصف ناشدنی به تماشای فیلم هایش می نشینند، اما علاقه مندان واقعی به این فیلم را می شود از راه های دیگری هم شناخت.

قطعا کسی که پوستر فیلم جیمز باند مربوط به سال 1971 را به قیمت 129 هزار 495 دلار از یک حراجی می خرد، باعث افتخار خود جیمز باند هم هست!

 

7. کیف دستی زنانه

به این کیف دستی به چشم باقی کیف دستی ها نگاه نکنید، چون هر چند ظاهرش غلط انداز است، اما در باطن حرف هایی برای گفتن دارد.

حرف اصلی این کیف این است که با قشری از الماس پوشیده شده و به خاطر همین هم هست که در یک حراجی به قیمت 203 هزار و 150 دلار به فروش رفت.

 

8. کبوتر

این کبوتر هم نه تخم طلا می گذارد و نه ازالماس ساخته شده، بلکه یک کبوتر معمولی است که ستاره اقبال بلندی دارد! چرا که آنقدر دل از یک تاجر چینی برده که برای خرید آن دست به جیب شده و 328 هزار دلار پول داده است.

اندر حکایت فضایل و زیبایی های این کبوتر همین بس که از بین 235 کبوتر حاضر در حراجی دل تاجر چینی را ربوده است!

 

9. موتور سیکلت

در ماه می امسال موتورسیکلتی که جیسی استونر در سال 2010 سوار بر تخته گاز می راند، به قیمت 394 هزار 380 دلار فروخته شد.

البته این یکی برخلاف سایر اجناس کمتر از پیش بینی ها فروخته شد. شرکت دوکاتی می خواست با فروش آن 470 هزار دلار درآمد کسب کند که مجبور شد به همان مقدار قانع شود.

 

10. کاپ المپیک

یک کاپ المپیک که به نخستین برنده دو ماراتن مدرن اهدا شده بود یادگاری ارزشمندی برای خریدار آن به حساب می آید، چراکه 868 هزار دلار بابت آن پول داده است.

این کاپ ارزشمند قرار است در موزه ای در آتن نگهداری شود.

 

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► در قاب تصویر/ عطر گلاب ناب ایرانی در کعبه
در قاب تصویر/ در پشت صحنه تبلیغات مک دونالد چه می گذرد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر