بانک رفاه خصوصی شد+جزئیات نشست مطبوعاتی

دوشنبه ، 5 تیر 1391 ، 08:46

مدیر عامل بانک در نشست رسانه ای؛ با اصلاح اساسنامه و افزایش سرمایه، بانک رفاه به عنوان یک بانک خصوصی پذیرفته شد
رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک رفاه اظهار داشت : پس از ماه ها تلاش و پیگیری ، سرانجام در مهرماه 1390 شورای پول و اعتبار اساسنامه بانک را تصویب کرد و هفته گذشته با ثبت این اساسنامه در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجارتی ، بانک رفاه رسما" خصوصی شد .

به گزارش بانکی دات آی آر؛ سید ضیاء ایمانی با اعلام این مطلب در نشست خبری که با حضور نمایندگان خبرگزاری ها، سایت های خبری و روزنامه های کثیرالانتشار برگزار شد، افزود: با این اتفاق وضعیت مالکیتی بانک مشخص شد و با افزایش سرمایه به چهار هزار میلیارد ریال و ازمحل تجدید دارایی ها به ده هزار میلیارد ریال ، از یکسو از تبدیل بانک به موسسه مالی و اعتباری جلوگیری شد و از سوی دیگر زمینه برای افزایش فعالیت ها و خدمات مطلوبتر به مشتریان از طریق تعداد 1300 شعبه و واحدهای خدماتی فراهم آمد .

مدیر عامل بانک درباره خصوصی شدن تصریح کرد: اکنون صد درصد سهام بانک متعلق به صندوق تامین اجتماعی است که بر اساس قانون و مهلت یک ساله ای که بانک مرکزی تعیین کرده است باید بانک به بورس وارد و سهام آن واگذار شود و صندوق تامین اجتماعی تنها ده درصد سهام را می تواند در اختیار داشته باشد.

 

 

رییس هیات مدیره ادامه داد: مقدمات ورود بانک به بورس فراهم شده است و اگر مشکل خاصی به وجود نیاید تا پایان شهریورماه این اتفاق صورت می گیرد.
رییس هیات مدیره با ارائه آمار و ارقام در زمینه شاخص های عملکردی گفت: با کمک و همراهی هیات مدیره و سایر همکاران پر تلاش، در دوره زمانی 18 ماهه، توانستیم کارنامه مثبتی به ثبت برسانیم  که از جمله می توان به رشد 70 درصدی منابع، رشد 50 درصدی مصارف، کاهش 25 درصدی مطالبات معوق اشاره کرد. وی با بیان اینکه درسال گذشته رشد مانده منابع 25 درصد بوده که در بین شش بانک تجاری ، بالاترین نرخ رشد را دارد، افزود : مانده خالص منابع 49 هزار میلیارد ریال بوده که این میزان هم اکنون به 75 هزار میلیارد ریال رسیده است که رشد 30 تا 40 درصدی را نشان می دهد.

مدیر عامل درباره خدمات الکترونیک بانک نیز گفت: سطح کیفی و کمی خدمات الکترونیک با استقرار سیستم یکپارچه (Core banking) ارتقاء خواهد یافت که با خصوصی شدن بانک، مقدمات استقرار این سیستم فراهم شده است و اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد.
سید ضیاء ایمانی درباره سود بانک گفت: سودآوری ارتباط مستقیمی با سرمایه بانک دارد. تا سال گذشته سرمایه بانک 90 میلیارد تومان بود ، درحالی که بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار ، این رفم باید به 400 میلیارد تومان می رسید. سازمان تامین اجتماعی به دلیل دولتی بودن اساسنامه، سرمایه بانک را افزایش نمی داد که پس از برگزاری مجمع و اصلاح اساسنامه و تصویب آن در شورای پول و اعتبار ، سرمایه بانک به 400 میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیر عامل به خدمات بانک رفاه به صندوق تامین اجتماعی اشاره و تصریح کرد: ارائه خدمت به یک میلیون و 700 هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی از افتخارات این بانک است، هر چند در این زمینه به علت عدم استفاده آنان از رفاه کارت مشکلاتی به وجود آمد.

وی افزود: به خاطر رفاه حال این قشر زحمتکش، برای 90 درصد آنها رفاه کارت صادر شده است اما تنها 20 درصد آن ها از این کارت استفاده می کنند و بقیه با مراجعه به شعبه حقوق دریافت می کنند. از سوی دیگر ایجاد باجه های عصر، واحدهای خدمات ویژه، افزایش سقف برداشت روزانه از کارت تا مبلغ 4 میلیون ریال و اختصاص 1000 میلیارد ریال تسهیلات در سالجاری از دیگر خدمات بانک رفاه به مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی است.

ایمانی درباره مسئولیت های اجتماعی بانک رفاه گفت: مشارکت در ساخت مدارس در مناطق محروم، کمک به ستاد دیه و زندانیان معسر، انجمن ام اس ایران، دانش آموزان بی بضاعت، پرداخت تسهیلات به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید و امور ایثارگران، ساخت مسکن روستایی و حمایت از تیم های ورزشی فوتبال و تیم ملی والیبال از دیگر فعالیت های بانک رفاه در حوزه مسئولیت های اجتماعی است.

مدیر عامل تاکید کرد: بدون شک با ورود بانک رفاه به عرصه بانک های خصوصی از این پس شاهد تحولی بزرگ در فعالیت ها و خدمات این بانک خواهیم بود و همانگونه که همکاران ما هفت سال پیاپی مقام اول مشتری مداری در نظام بانکی را کسب کردند، امیدواریم این روند با قدرت ادامه پیدا کند.

رئیس هیات مدیره بانک رفاه با تصریح اینکه نظام بانکی محور اساسی اقتصاد هرکشوری است و هرچقدر که این نظام قوی تر عمل نماید ، اقتصاد نیز پویاتر و قدرتمند تر عمل می کند، ادامه داد : نظام بانکداری جمهوری اسلامی با بانکداری در نظام سرمایه داری متفاوت است و تنها نگاه سود محور ملاک نیست بلکه علاوه بر سودآوری فعالیت ها ، تعهدات اجتماعی نیز از شاخص های مهم و مورد توجه و از افتخارات بانک های کشور است.
وی افزود : اکنون در مرحله حساسی قرار گرفته ایم و همه تلاش دشمن این است که از طریق تحریم و فشار آوردن ، نظام بانکی کشور را که پایه و اساس اقتصاد است تضعیف کند تا به اهداف شوم خود دست پیدا نماید. اما با اتحاد و همبستگی که بین مسئولان و مردم وجود دارد ، این امر محقق نخواهد شد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► آخرین خبرهااز ادغام بانک ها و تعیین تکلیف موسسه ایرانیان
سردار قرمزها به روایتی دیگر ◄

مطالب مرتبط
بنر