بازی های کامپیوتری جذابتر از باربی های زیبا

چهارشنبه ، 7 تیر 1391 ، 07:42

باربی واژه ای آشنا برای بسیاری از دختران است و رویای داشتن باربی زیبای پشت ویترین اسباب بازی فروشی بزرگترین رویای کودکانه شان. رویایی که ظاهرا این روزها چندان هواخواهی ندارد و بازی های کامپیوتری جایش را به شدت در ذهن دختران کوچک امروز تنگ کرده است.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، یک مطالعه تازه نشان می دهد که این روزها دختران بیشتر از اینکه به  فکر داشتن عروسک های زیبای چیده شده در ویترین اسباب بازی فروشی ها باشند، به بازی های کامپیوتری فکر می کنند.

 

 

این پژوهش همچنین حکایت از این دارد که پسرها هم دست کمی ازدخترها ندارند و ماشین های اسباب بازی تفنگ های پلاستیکی و سایر اسباب بازی هایی که زمانی برای خود برو و بیایی داشتند، این روزها دارند کم کم جای خود را به سرگرمی ها و گجت های مدرن می دهند.

دخترها بچه ها و پسر بچه های امروزی به کمتر از آی پاد، پلی استیشن، ایکس باکس و لگو راضی نمی شوند و باربی و ماشین اسباب بازی دیگر حکم کهنه هایی را دارند که با آمدن گجت های نو  دل آزارده شده اند.

براساس تحقیقاتی که شرکت E.ON انجام داده این روند از دهه 1980 میلادی آغاز شده است و کنسول های بازی چون پلی استیشن سونی و ایکس باکس مایکروسافت همچنان در حال دزدین قاپ کودکان سراسر جهان هستند.

در واقع بازی های دنیای مجازی از رتبه پنجم در دهه 1980 به محبوبترین سرگرمی قرن بیست و یکم تبدیل شده اند و بر جایگاه نخست تکیه زده اند.

باور این موضوع که باربی و ماشین اسباب بازی دیگر انتخاب نخست کودکان نیست، حتی برای محققان و دانشمندان هم سخت است!

هرچند محققان ابزارهای الکترونیکی جدید را مخرب نمی دانند، اما از خطر وابستگی بیش از حد بچه ها به این بازی های مدرن نیز نگران هستند و نسبت به آن هشدار می دهند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► درقاب تصویر/آخرین وضعیت تاسیس بانک آینده
اعطای تسهیلات به اشخاص حقوقی جامعه پزشکی کشور ◄

مطالب مرتبط
بنر