درقاب تصویر/آخرین وضعیت تاسیس بانک آینده

سه شنبه ، 6 تیر 1391 ، 12:17

بانک آینده نام جدید ترین بانک ایرانی است که از اذغام بانک تات، موسسه صالحین و موسسه آتی تشکیل شده است. روز گذشته معاون نظارتی بانک مرکزی تهدید کرد در صورت عدم تغییر نام سر در این 3 نهاد مالی تا امروز عصر، مجوز هر 3 آنها لغو می‌شود.

خبرنگار بانکی دات آی آرصبح امروز، جهت پیگیری تحقق این امر به سه شعبه این سه نهاد سر زد و به مشاهدات جالبی دست یافت. دو شعبه بانک تات و صالحین واقع در خیابان ملاصدرا که تنها چند صد متر با هم فاصله دارند هیچ گونه تغییری در نام خود ایجاد نکرده بودند.

در مقابل شعبه خیابان آفریقا بالاتر از جهان کودک موسسه آتی، هم سردر نام خود را تغییر داده و هم طی پلاکاردی ارتقای نام این موسسه به بانک را به مشتریانش تبریک گفته است.

با این تفاصیل به نظر می رسد دستور معاون نظارتی چندان هم جدی گرفته نشده است.

برای پیگیری دلایل عدم تغییر نام شعب با یکی از این بانک ها تماس تلفنی برقرار شد. منشی برای پاسخگویی از نام قبلی بانک استفاده کرد و به محض برداشتن گوشی گفت: بانک... بفرمایید.

روابط عمومی بانک هم ضمن تایید تغییر نام بانک اعلام کرد پیگیر تغییر نام هستیم. به زودی مقررات مربوطه اجرا می شود و اعلام کرد جای هیچ گونه نگرانی برای صاحبان حساب وجود ندارد.

وضعیت استخدام ها

درحال حاضر وضعیت شعب بانک آینده در هاله ای از ابهام وجود دارد. از ترکیب این سه موسسه بیش از 500 شعبه ایجاد می شود که به روایتی خلاف قانون است.

از سوی دیگر پراکندگی شعب موجود بانک آینده بسیار ناموزون است. به عنوان مثال یک شعبه بانک تات در خیابان ملاصدرا تقاطع خیابان شیراز وجود دارد و درست چند صد متر آن طرف تر یک شعبه موسسه صالحین به تازگی راه اندازی شده است.

در صورتی که هردو این بانک ها تغییر نام دهند وجودشان در کنار هم به نظر صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

با این وجود مسئولان بانک تات امروز به خبرنگار ما گفتند که به زودی و به محض دریافت مجوز تاسیس شعب، کلیه کسانی که درمصاحبه های استخدامی پذیرش شده اند دعوت به همکاری خواهند شد.

از سوی دیگر موسسه مالی و اعتباری آتی هم به تازگی آگهی استخدامی منتشر کرده بود و وعده استخدام داده بود.

به این ترتیب آینده شغلی همه این افراد نامعلوم است.

به عکس هایی که صبح امروز(سه شنبه ) از سه شعبه بانک تات و موسسات صالحین و آتی تهیه شده است توجه فرمایید:

 

بانک تات تقاطع ملاصدرا و خیابان شیراز جنوبی

موسسه صالحین خیابان ملاصدرا

موسسه آتی قدیم بانک آینده فعلی خیابان آفریقا

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► چرا مغازه ها باید 12 شب تعطیل کنند؟
بازی های کامپیوتری جذابتر از باربی های زیبا ◄

مطالب مرتبط
بنر