چرا مغازه ها باید 12 شب تعطیل کنند؟

چهارشنبه ، 7 تیر 1391 ، 12:03

چند سالی است که تعطیلی 12 شب به بعد مغازه ها و فروشگاه ها در تهران اجباری شده و اعتراض های اصنفاف هم هیچ فایده ای نداشته است. جالب است بدانید این قانون اخیرا در شهر مشهد هم اجرایی شده است. شهری که 24 ساعته زائر و مسافر دارد.

به گزارش بانکی  دات آی آر، حتما در شهر تهران برایتان پیش آمده که نصف شب به ضرورت به کالایی نیاز نداشته باشید اما می دانید که بیرون رفتن فایده ای ندارد چون همه مغازه ها تعطیل اند و در شهر پرنده هم پر نخواهد زد.

تا چند وقت پیش مشهد از این قاعده مستثنی بود و هر ساعت از شب که برای زیارت از هتل بیرون می آمدی مغازه ها باز بود و زندگی به زیبایی جریان داشت اما این روزها این شهر هم از 12 شب به بعد به شهر ارواح می ماند.

جالب است بدانید یکی از مسئولان در پاسخ به سوالی در قبال دلایل اعمال این قانون ضمن اشاره به محاسن فراوان این طرح! گفته که چه معنی دارد مرد خانواده 12 شب به بعد بیرون از خانه باشد.

حال معلوم نیست تکلیف مسافرانی که به این شهر قدم می گذارند و شاید دیر وقت به شهر برسند و یا کسانی که به دلیل شرایط شغلی شیفت شب هستند و تا دیر وقت بیدارند چه می شود؟

اگر شب و یا نیمه شبی کار ضروری پیش آمد و یا فردی نیاز ضروری به کالایی پیدا کرد چه باید بکند؟.

این قانون اصلا به مزاق صاحبان مشاغل هم خوش نیامده است و به شکل عجیبی از تعداد مشتریانشان کاسته است. شب های پر از چراغ های نئون و زیبای ولیعصر هم به کابوس تاریکی بدل شده که کسی جرات نمی کند پا در آن بگذارد.

همه ساله در فصل های گرم سال و در شرایطی که روزها به سختی می توان از منزل خارج شد خانواده های تهرانی عادت داشتند که شب ها برای تفریح و استراحت به پارک ها و استراحتگاه های تهران سر می زدند و یا برای صرف شامی خانوادگی به یکی از رستوران های شهر سری می زدند تفریحی که مدت هاست برای آنها تبدیل به رویا شده.

مشهدی ها و زائران امام غریب هم به تازگی با دشواری روبرو شده اند. همیشه مرسوم بود و هست که در مشهد به برکت حضور امام رضا (ع) هیچ کس غریب نیست و همیشه به هرچیزی نیاز داشته باشی در اطرافت فراهم است. اما این روزها ماجرا به شکل دیگری است.

مسئولان مربوطه گاهي دليل اجراي اين طرح را حفظ بيشتر امنيت شهر عنوان می کنند. آيا شهري كه پس از ساعت ۱۲ شب به خانه ارواح مي‌ماند، امن‌تر است يا شهري كه هويت زنده خود را حفظ كند؟ چنانچه به ناچار فردي از افراد خانواده پس از نيمه شب بخواهد به ضرورت بيرون برود، با اين خيابان‌هاي سوت و كور،‌چطور جرات كند اين كار را انجام دهد؟ آيا گسيل كردن مردم به خانه‌ها در ساعات پاياني شب، به ويژه آنها كه امكان تفريح و وقت‌گذراني در اين ساعات را دارند، كاري جز ايجاد مشتري براي كانال‌هاي ماهواره‌اي و برنامه‌هاي پوچ و خانمان‌برانداز آنهاست؟

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► کاریکاتور/ مصر، چکمه نظامیان، مرسی، دموکراسی و...
درقاب تصویر/آخرین وضعیت تاسیس بانک آینده ◄

مطالب مرتبط
بنر