درقاب تصویر/ فروش برنج خارجی در مازندران

پنجشنبه ، 8 تیر 1391 ، 09:36

 

مازندران یکی از قطب های اصلی تولید برنج کشور به شمار می آید اما این روزها حتی این استان هم از هجوم برنج های خارجی در امان نمانده و بخش عمده ای از برنج فروشی های این شهرستان که سالها جولانگاه بهترین برنج های ایرانی بوده اند در تصرف برنج های خارجی اند.

به گزارش بانکی دات آی آر،اگرچه کیفیت برنج ایرانی طی سال های اخیر به شدت کاسته شده است و به گفته برخی کارشناسان تلاش های صورت گرفته برای اصلاح نژادی برنج در پاره ای موارد اثر معکوس داشته و نژاد اصلی را هم دگرگون کرده است.

اما بیشتر افراد به ویژه مادران ایرانی که سالهاست از این برنج استفاده کرده اند براین عقیده اند که بدترین برنج ایرانی هم از نمونه های خارجی آن بهتر است با این وجود معلوم نیست چه دست هایی در پشت پرده در پی ترویج مصرف برنج های بی کیفیت خارجی اند.

اگرچه مسئولان می بایست طی سالهای گذشته در مقابل این تهاجم همه جانبه ایستادگی می کردند اما هیچ اقدام مثبتی از سوی آنها صورت نگرفته است. از آنجایی که سال جاری با نام تولید ملی نامگذاری شد انتظار می رود مسئولان بیش از پیش به این امر توجه کنند و برای بهبود وضعیت بازار برنج کشور دست به کار شوند.

تصاویر زیر به خوبی گویای یک  حقیقت تلخ  و وضع موجود است:

 

عکس از مهر

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نظر مراجع در خصوص ادغام بانک ها
در قاب تصویر/ شگفت انگیزترین تونل های دنیا ◄

مطالب مرتبط
بنر