بدترین کامنت های جهان را کجا می توانید بخوانید

يكشنبه ، 11 تیر 1391 ، 14:13

فرقی نمی‌کند که شما کامنت‌های کاربران ایرانی را بخوانید یا کامنت‌های کاربران فرنگی را، در هر صورت یوتیوب پر است از کامنت‌های احمقانه، بی‌رحمانه، نژادپرستانه، بی‌ربط و بی‌ادبانه. غالبا تنها چیزی که در کامنت‌های یوتیوب رعایت نمی‌شود، املای صحیح کلمات است.

به تجربه دریافته‌ام که صاحب یک سرویس یا سایت با سیاست‌های کنترلی طولانی‌مدت می‌تواند جو کامنت‌های سایت‌های خود را تغییر بدهد، البته نوع مطالب هم در جلب لایه‌های متفاوت کاربران مؤثر هستند. مثلا ما انتظار نداریم که در یک سایت تخصصی علمی، کامنت‌های ناجور ببینیم، اما در سایتی که مثلا کارش انتشار شایعات در مورد مشاهیر دنیای سینما و ورزش است، چنین جوی قابل پیش بینی است. یوتیوب از بدو پیدایش چنین سیاستی را اعمال نکرد و حاصل آن چیزی شد که الان می‌بینید.

 

اما به تازگی مسئولان یوتیوب خبر داده‌اند که در حال برنامه‌ریزی برای تغییر این روال هستند. هنوز به درستی مشخص نیست که چه سیاستی می‌خواهد اعمال شود. در حال حاضر، گرچه آپلودکننده هر ویدئو می‌تواند در صورت تمایل، کامنت‌ها را ویرایش کند یا کلا کامنت‌های یک ویدئو را ببندد، اما اینها درمان این مشکل نیستند و احتمالا یوتیوب به دنبال استفاده از فیلترهای هوشمند یا سیستم گزارش‌دهی کارآمدتر است.

یک راه خوب احتمالی هم می‌تواند این باشد که کاربران مجبور شوند با هویت گوگل پلاس خود کامنت بگذارند، تجربه ثابت کرده است که کاربران در صورتی که با هویت واقعی خود کامنت‌بگذارند، کمتر «ترول‌»بازی درمی‌آورند یا در اسنوب‌کاری افراط می‌کنند و کمتر بددهنی می‌کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► سفرهای بانکوپولو/ اقتصاد نوین و بنرهایش
افزایش تعداد خودپردازهای بانک رفاه به 1000 دستگاه ◄

مطالب مرتبط
بنر