بانک رفاه از مجموعه کارگری و تامین اجتماعی جدا نشده

دوشنبه ، 12 تیر 1391 ، 14:53

 

رییس هیات مدیره و مدیر عامل بانک رفاه گفت: صندوق تامین اجتماعی سهامدار صد در صدی بانک رفاه است و در واقع این بانک متعلق به کارگران و بیمه شدگان می باشد. تامین اجتماعی بر اساس برنامه های راهبردی و کلان خود می تواند تصمیم بگیرد که سهام بانک را چگونه بفروشد.


سید ضیاء ایمانی در مصاحبه اختصاصی با دو خبرگزاری ایرنا و ایسنا ضمن اشاره به اینکه این بانک حدود دو هفته پیش در اداره ثبت شرکت ها به عنوان بانک خصوصی پذیرفته شد، اظهار داشت: بانک رفاه پس از خصوصی شدن همچنان متعلق به صندوق تامین اجتماعی است و به معنای جدا شدن آن از مجموعه کارگری نیست و تلاش می شود خدمات بیشتری پس از خصوصی سازی ارائه کند.


وی تاکید کرد: البته بانک رفاه یک بانک تجاری هم است و فعالیت های تجاری خود را انجام می دهد. هر چقدر این بانک سود و درآمد بیشتری کسب کند درآمدهای تامین اجتماعی بیشتر شده و در آینده مولفه های خدماتی نیز رشد می یابد.


بانک رفاه و بورس

مدیر عامل بانک با اشاره به واگذاری 100 درصد سهام این بانک به صندوق تامین اجتماعی و تعیین تکلیف مالکیت آن گفت: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، این بانک پس از ثبت در اداره ثبت شرکت ها، تا یکسال فرصت دارد سهام خود را در بورس عرضه کند که با توجه به اصلاح اساسنامه و افزایش سرمایه، امسال سهام بانک برای کشف قیمت وارد بورس می شود.


وی با بیان اینکه هم اکنون کارهای مقدماتی برای ورود به بازار سرمایه در حال انجام است، اظهار داشت: قرار است تا پایان سالجاری مجمع بانک با حضور مدیران تامین اجتماعی به عنوان سهامداران اصلی برگزار و در خصوص چگونگی ورود به بورس نیز تصمیم گیری شود.
ایمانی ادامه داد: در مرحله اول ورود به بورس سعی می شود تا شش درصد سهام دولت که بابت بدهی تامین اجتماعی تهاتر شده عرضه و سهام بانک کشف قیمت شود.


وی با اشاره به سابقه 53 ساله بانک رفاه همچنین تعدد شعب و گستره فعالیت این بانک گفت: با توجه به این شرایط سرمایه 4000 میلیارد ریالی برای ما مناسب نبود بنابراین تصمیم گرفتیم سرمایه بانک را با افزایش 6000 میلیارد ریال ، جمعا به ده هزار میلیارد ریال برسانیم.


مدیر عامل بانک رفاه در مورد حذف کلمه کارگران از عنوان بانک رفاه گفت: درست است که این بانک متعلق به کارگران است، اما ما جزء شش بانک تجاری کشور محسوب می شویم و متعلق به همه مردم هستیم. بنابراین می توانیم به غیر از بخش کارگری به سایر اقشار جامعه هم خدمات بدهیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► 4 روش فروشگاه های بزرگ برای اینکه مشتریان بیشتر پول بدهند
این کار مناسب شما نیست! ◄

مطالب مرتبط
بنر