یادداشت/ نگرانی های کارکنان بانک های ادغامی

سه شنبه ، 20 تیر 1391 ، 06:47

 

حتما تا به حال بارها و بارها شنیده اید که سه مجموعه تات، صالحین و آتی به دستور بانک مرکزی ادغام شده اند و قرار است به جای آنها بانک آینده تاسیس شود.

به گزارش بانکی دات آی آر، از زمان انتشار این خبر بسیاری از کارکنان این مجموعه ها دچار سرگردانی اند و نمی دانند آینده شغلی شان چطور خواهد بود.

اگرچه در همان روزهای آغازین انتشار این خبر مدیران برخی از این مجموعه ها برای کارکنانشان جلسه توجیهی گذاشتند و به آنها قول داده اند که آینده شغلی آنها به هیچ وجه در خطر نیست با این وجود خیال آنها چندان آسوده نیست.

برخی از این موسسات در تعدادی از خیابان های مطرح شهر های بزرگی چون تهران چندین شعبه دارند به عنوان مثال در سراسر خیابان ملاصدرا بیش از چهار شعبه از این بانک ها وجود دارد .

سوالی که مطرح است آن است که اگر قرار است تمامی این شعب حفظ شوند واقعا وجود چهار شعبه از یک بانک در یک خیابان توجیه اقتصادی دارد و یا خیر.

از سوی دیگر بسیاری از این افراد به دلیل تازه تاسیس بودن این مجموعه ها تازه شروع به کار کرده اند و برای روزهای آتی آرزوهای زیبایی داشته اند که در حال حاضر در هاله ای از ابهام قرار دارد.

وضع سرمایه گذاران این مجموعه ها هم در شرایط نامطلوبی است. از یک سو وسوسه تاسیس یک بانک بزرگ تر و باشعب بیشتر وسوسه انگیز است اما چگونگی این ادغام و نامشخص بودن شرایطش و وضعیت سرمایه این افراد سبب نگرانی آنها شده است.

بانک مرکزی روز گذشته و با اضافه کردن نام بانک آینده در لیست بانک های دارای مجوزش در سایت رسمی بانک بر تمام اما و اگر هایی که در خصوص تاسیس بانک آینده وجود داشت خط بطلان کشید.

اما درخصوص شرایط و نحوه اجرای این ادغام هیچ سخنی به میان نیامده و به هیچ عنوان برای اطلاع رسانی در جهت کاهش نگرانی های کارکنان و سرمایه گذاران این بانک اقدامی انجام نشده است.

ادامه این سکوت می تواند بر شایعات دامن زده و آنها را گسترش دهد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► گزارش/ صف های طولانی عادتمان شده
عجیب ترین چیزهایی که با طلا ساخته می شوند/ عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر