بحران مالی اسپانیا به خانواده سلطنتی هم رسید

شنبه ، 31 تیر 1391 ، 12:59

خوان کارلوس پادشاه اسپانیا 26 هزار دلار از درآمد سالانه اش کم کرد که حدود 7 درصد از درآمد کل او را شامل می شود. وی این کار را در اثر افزایش بحران مالی کشورش و اوضاع اقتصادی دشواری که بر کارگران بخش عمومی تحمیل شده ، اجرا می کند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، سایر اعضای خانواده سلطنتی که از حقوق سالانه برخوردار نیستند نیز شامل کاهش درآمدها می شوند و میزان محدودی از منابع مالی برای مخارج آنها در نظر گرفته شده است.

کاهش درآمدهای سلطنتی شامل کارمندان و کارگران سلطنتی نیز می شود . تمام این حذف درآمدها بالغ بر 90 هزار یورو برآورد شده که در بودجه 2012 این کشور لحاظ خواهد شد .

هفته گذشته نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد که به منظور جبران کسری بودجه سال جاری ، پاداش های کریسمس کارگران حذف شده و میزان مالیات بر فروش افزایش خواهد یافت. اعلام این خبر اعتراضات گسترده ای را در اسپانیا بدنبال داشت.

افزایش بحران اقتصادی در اسپانیا موجب شد تا خانواده سلطنتی در ماه دسامبر میزان درآمدهای خود را با جزئیات دقیق منتشر کند. 4 ماه بعد از آن انجام سفری پر هزینه به بوتسوانا از سوی خوان کارلوس موجب جرقه اعتراضات رسانه ای شد و وی را مجبور به عذر خواهی رسمی کرد .

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► 22 روش ساده و سریع برای بهتر زندگی کردن (2)
کاهش سرمایه گذاری خارجی در چین ◄

مطالب مرتبط
بنر