روش های ر مزگزاری و قفل کردن فولدر ها

چهارشنبه ، 4 مرداد 1391 ، 07:05

 

احتمالا شما هم برروی کامپیوتر خود اطلاعات خصوصی و یا محرمانه‌ای را نگه‌داری می‌کنید که نباید دیگران به آنها دسترسی داشته باشند. نرم‌افزارهای مختلفی برای رمز‌گذاری و یا قفل کردن پوشه‌ها وجود دارد اما ما امروز قصد داریم یکی از بهترین آنها یعنی SysTools Folder Lock را معرفی نموده و نحوه کار با آن را آموزش دهیم.

در قدم اول نرم‌افزار مجانی SysTools Folder Lock را دانلود و نصب کنید.

وقتی برنامه را اجرا می‌کنید در صفحه اصلی ابتدا تبلیغ محصولات دیگر تولیدکننده این نرم‌افزار نمایش داده می‌شود برروی دکمه Lock/Unlock از نوار ابزار کلیک کنید تا ۲ گزینه Folder Locking برای قفل کردن فولدرها و Folder Unlocking برای باز کردن فولدرهای قفل شده نمایش داده شوند. برای شروع کار Folder Locking را انتخاب نموده و روی دکمه Next کلیک کنید.

 

در این قسمت می‌توانید فولدرهای موردنظر خود را از طریق دکمه Add Folder به لیست فولدرهای قفل شده اضافه کنید. پس از اضافه کردن هر فولدر با کلیک کردن برروی دکمه Lock فولدر مورد نظر شما قفل می‌شود. دسترسی به فولدر قفل شده از طریق بخش‌های مختلف سیستم‌عامل محدود می‌شود و هر زمان که نیاز به دسترسی به فولدر مورد نظر داشته باشید می‌توانید به برنامه مراجعه نموده و از طریق Folder Unlocking آن را از حالت قفل شده خارج کنید.

 

 

 

اما اگر بخواهید برروی فولدر مورد نظر رمز نیز بگذارید می‌توانید برروی فضای خالی سلول Password دو بار کلیک کنید.

مهمترین برتری این نرم‌افزار به بسیاری از نرم‌افزارهای مشابه رمز‌گذاری در امکان تعریف رمز‌های مختلف برای فولدرهای متفاوت است. اگر حافظه خوبی برای به خاطر سپردن رمزعبور ندارید می‌توانید فولدر مورد نظر خود را بدون وارد نمودن رمز قفل کنید. البته در این حالت هر کسی که به برنامه دسترسی داشته باشد می‌تواند فولدر قفل شده را باز کند.

زومیت

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► کاریکاتور/ یه مرغ دارم... خوش به حالت!
چطور می‌توانیم در برابر مشکلات زندگی قوی باشیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر