بدترین پولشویی های تاریخ را بشناسید!

چهارشنبه ، 11 مرداد 1391 ، 07:19

پولشویی و اختلاس جزو کثیف ترین پدیده های اقتصادی به شمار می آیند و کسانی که مرتکب چنین خطاهای اقتصادی نامبارکی می شوند نیز همواره جزو منفورترین انسان های در جهان هستند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، قدرت بخشیدن به انسان ها یکی از بهترین راه ها برای سنجش میزان ظرفیت و گنجایش آنهاست و تاریخ پر است از کسانی که تا توانسته اند از قدرت خود سوء استفاده کرده اند.

در این گزارش به بدترین ماجراهای پولشویی و اختلاس در تاریخ اشاره می کنیم. ماجراهایی که خواندنشان هم لرزه بر اندام ما می اندازد و هم بیش از پیش از برخی شخصیت ها متنفرمان می کند.

خواندن این گزارش را از دست ندهید.

1. محمد سوهارتو

سوهارتو بین سالهای 1967 تا 1998 قدرت را به عنوان رئیس جمهور در اندونزی در دست داشت. کمی بعد از اینکه او مجبور به کناره گیری از قدرت شد، مجله تایم در مقاله ای فاش کرد که وی در طول دوران قدرت خویش 15 میلیارد دلار ثروت را از طریق خانواده اش در 11 کشور جهان جمع کرده است.

این مجله همچنین با سند ثابت کرد که سوهارتو بازهم از طریق خانواده خود 73 میلیارد دلار درآمد و دارایی در طول دوره ریاست جمهوری روی هم انباشته کرده است.

وی فاسدترین رهبر جهان در میان فهرست رهبرانی است که فسادشان ثابت شده است.


2. پابلو اسکوبار

اسکوبار را به عنوان یکی از ثروتمندترین و موفق ترین جنایتکاران جهان می شناسند. سال 1989، مجله معتبر فوربس این قاچاقچی آمریکایی را به عنوان هفتمین فرد ثروتمند جهان معرفی کرد. طبق اعلام این مجله اسکوبار در آن زمان صاحب 9 میلیارد دلار ثروت بود.

میزان پولشویی این تبهکار ثروتمند بین 5 تا 10 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

وی پس از اینکه فهمید قرار است از زندان خصوصی خود به زندان دیگری منتقل شود، فرار کرد، اما خیلی زود کشته شد.


3. فردیناند مارکوس

مارکوس از سال 1965 تا 1986 و پیش از شورش های مردمی رئیس جمهور فیلیپین بود. او یکی از فاسدترین رهبران جهان بود و در طول 20 سالی که قدرت را در دست داشت، میلیاردها دلار ثروت را از راه اختلاس بدست آورد.

حدود میزانی که او پولشویی کرده را بین 5 تا 10 میلیارد دلار برآورد کرده اند. وی در سال 1989 بر اثر حمله قبلی درگذشت.


4. داوود ابراهیم

این شخص متهم به رهبری تشکیلات جنایتکاران  با 5 هزار نفر عضو بود که فعالیت های در کشورهای پاکستان، هند و امارات متحده عربی داشت.

وی و همکاران جنایتکارش در طول فعالیت های خود رقمی بین 3 تا 5 میلیارد دلار پولشویی کردند. گفته شده که وی از طریق شبکه مالی موسوم به هاوالا میلیون ها دلار پولشویی کرده است.

او از جمله سرمایه گذارن و اجرا کنندگان بمب گذاری بمبئی در سال 2003 بوده است و در همان سال هم از سوی آمریکا به عنوان "تروریست جهانی" معرفی شد.


5. شاه لئوپولد دوم

در سال 1885 و همزمان با حرکت کشورهای مختلف به سمت مدرن شدن و تجارت آزاد، شاه لئوپولد دوم از بلژیک به عنوان رئیس ایالات خودمختار کنگو انتخاب شد و برخلاف تصور تمام مرزها را بست، کنترل منطقه را شخصا برعهده گرفت و ایالت را تبدیل به جایی برای برده داری کرد. 

وی به طور پنهانی از مهمترین محصول در کنگو یعنی کائوچو از طریق کانال هایی بهره برداری می کرد. در واقع او 22 سال تولید ناخالص ملی کشوری که اکنون به آن جمهوری دموکراتیک کنگو می گویند را در اختیار خود داشت .

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► دانلود به سرعت نور، رهاورد تازه گوگل
وام 10 میلیونی قرض الحسنه از حرف تا عمل ◄

مطالب مرتبط
بنر