مدال های المپیک چقدر برای انگلیسی ها آب خورده است؟

دوشنبه ، 9 مرداد 1391 ، 11:23

سی امین دوره رقابت های المپیک را ورزشکاران از 204 کشور جهان به این امید شروع کرده اند که بتوانند بهترین نتیجه را برای خود و کشورشان کسب کنند؛ حالا این بهترین نتیجه برای بعضی ها فقط شرکت در میدان باشکوه المپیک است و برای برخی دیگر عالی ترین وجه این آوردگاه یعنی کسب مدال.

به گزارش بانکی دات آی آر، مدال های طلا و نقره و برنز را هر کس در این میدان کسب کند، یعنی بزرگترین و بهترین رهاورد را داشته است.

اما مدال های المپیک، گذشته از ارزش معنوی که برای ورزشکار و کشورش به دنبال دارند و نماد و سند افتخارآفرینی به شمار می آیند، ارزش مادی هم دارند که البته امسال و در این دوره از این ارزش به شدت کاسته شده است.

مدال های طلا، نقره و برنز المپیک لندن با اینکه از نظر وزن و اندازه از تمام دوره های پیشین بیشتر هستند، اما کمترین هزینه برای ساختشان صورت گرفته است.

بیشتر مدال های المپیک لندن کمتر از 3 پوند ارزش دارند. مدال های طلای ساخته شده برای اهدا به ورزشکاران در این المپیک، تنها یک درصشان از طلاست و 92/5% نقره و 6/16 مس دارند.

نگاهی به قوانین کمیته بین المللی المپیک نشان می دهد که مدال های اهدایی به ورزشکاران باید متشکل از 550 گرم نقره با کیفیت بالا و 6 گرم طلا باشند.

4700 مدال طلا، نقره و برنز المپیک لندن، از 8 تن طلا، نقره و مس ساخته شده اند.

درست است که مدال های المپیک دیگر از طلا، نقره یا برنز خالص ساخته نمی شوند، اما همچنان این قدرت را دارند که صدها هزار پوند را در حراجی ها جابجا کنند.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► گزارش/ کالای ایرانی خریدار ندارد!
جالبترین دزدی های بانکی با لباس مبدل + عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر