کافه استخدام/اندرباب آزمون هایی که در بی نظمی سرآمدند

شنبه ، 14 مرداد 1391 ، 08:35

با توجه به تقاضای شما کاربران عزیز جهت پیگیری روند آگهی و آزمون های استخدامی از این به بعد قرار است در این بخش به پیگیری اخبار استخدامی و نحوه برگزاری آزمون ها بپردازیم.

شما می توانید سوال ها و در خواست های احتمالی خود را در تالار گفتگوی بانکی مطرح کنید و ما در حد توان به پیگیری اخبار خواهیم پرداخت.

========================

در گزارش قبل به شرح بی نظمی های پیش آمده در برگزاری آزمون بانک صنعت و معدن پرداختیم که البته همچنان هم ادامه دارد. اما دیدیم بی انصافی است که تنها آزمون این بانک را بی نظم بخوانیم درحالی که متاسفانه اغلب آزمون های استخدامی نهاد ها و دستگاه های دولتی و نیمه دولتی در اوج بی نظمی و بی برنامگی برگزار می شود، بی نظمی هایی که حتی در برخی از موارد صحت و سلامت خود آزمون ها را هم به زیر سوال می برند. به چند مثال توجه فرمایید:

1. ثبت نام مرحله سوم استخدام شهرداری ها قرار بود از 15 تیرماه آغاز شود اما جالب است بدانید از روز 14 تیر ماه سال جاری سایت مربوط به این نام نویسی از دسترس خارج شد و زمانی هم که مجددا آغاز به کار کرد اعلام کرد که ثبت نام ها به نیمه دوم مرداد ماه موکول گردیده است.

2. آزمون استخدامی شرکت مخابرات برای خودش رکوردی محسوب می شود. این آزمون قرار بود به ترتیب در تاریخ های 23 تیر، 10 شهریور و 17 شهریور برگزار شود، اما هر بار بایک اطلاعیه به تعویق افتاد.

برای شرکت دراین آزمون 25 هزار تومان از هر داوطلب هزینه دریافت شده است و البته از بعضی ها دوبار هزینه دریافت شده اما از آزمون هم خبری نیست. جالب است بدانید شرکت کنندگان در آزمون که هزینه اضافی از حسابشان کسر شده زمانی که برای احقاق حقشان با مخابرات تماس می گیرند و خواهان دریافت وجه اضافی هم که می شوند با ترش رویی و رفتار بد کارکنان این مجموعه مواجه می شوند!

3. بانک قرض الحسنه مهر ایران قرار بود در تاریخ 7 مرداد ماه کارت ورود به جلسه آزمونش را توزیع کند اما در تاریخ 8 مرداد ماه اطلاعیه صادر کرد که کارت ورود به جلسه در تاریخ 25 مرداد ماه از طریق سایت در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

مشکل به اینجا ختم نمی شود تداخل آزمون ها هم برای خودش معضلی است که به این راحتی ها حل شدنی نیست و گاهی به داوطلبان استخدام آنقدر فشار می آورد که هم از شرکت در یک آزمون باز می مانند و هم آزمونی که در آن شرکت می کنند حضور ذهن کافی ندارند و عملکردشان ضعیف می شود.

به نظر می رسد تا زمانی که یک سیستم جامع و یکپارچه استخدامی طراحی نشود و متولی استخدام نهاد های دولتی تعیین نگردد کسی نیست که بتواند از حقوق از دست رفته کارجویان دفاع کند و از پارتی بازی های احتمالی و سوء استفاده های  موردی پیشگیری کند.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► چطور سوء اثر چک برگشتی را پاک کنیم؟
در قاب تصویر/ عجیب ترین سکه های ضرب شده در دنیا ◄

مطالب مرتبط
بنر