درقاب تصویر/ برگ خلافی دیدنی و ماجرایش

يكشنبه ، 15 مرداد 1391 ، 11:35

عبور از خط قرمز قانون در هر سطح و مقامی که باشی جریمه دارد. باید تاوانش را بدهی اما اگر قانون خطاکند، تکلیف چیست؟

به گزارش بانکی دات آی آر، طی سالهای متمادی خطای انسانی بخشی از کار نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی بوده که درصدی از آن طبیعی بوده و قابل پذیرش است.( مثلا در یکی از قبوضی که طی سال های قبل دریافت کردم نوشته بود تخلف: عدم همراه داشتن گواهینامه، نحوه تحویل: الصاقی!!! )

پس از آنکه مبلغ جریمه ها طی چند سال اخیر چند برابر شده شوراهای حل اختلاف تشکیل شدند تا از میزان خطاهای انسانی کاسته شود و به کسی اجحاف نشود.

اما طی سالهای اخیر بارها مشاهده شده که شوراهای حل اختلاف سرشان کلاه رفته و برخی ها به دروغ از جریمه ها یشان شکایت کرد اند و از زیربار پرداخت جریمه شانه خالی کرده اند.

از طرفی مواردی هم بوده که برخی افراد مجبور شدند هزینه جریمه هایی را بپردازند که مرتکب نشده اند!

اما این یکی دیگر نوبر است:

به قبض زیر که متعلق به یکی از شهروندان است دقت کنید،( به دلیل پیشگری از افشای هویت این شخص شماره قبض و اطلاعات صاحب خودرو حذف شده است). مبلغ کل جریمه وی همانطور که مشخص شده 135 هزار تومان است.

از آنجاییکه این شهروند هزینه های قبوض پیش از سال90 خود را پرداخت نموده بوده و در این قبض هزینه های جریمه کاسته نشده از طریق سیستم جدید از جریمه اش شکایت می کند. اما بعد از طریق سیستم خودکار و پیامک اطلاع می دهند که جریمه شما به 200 هزار تومان کاهش یافته!!

جریمه 135 هزار تومانی پس از شکایت به 200 هزار تومان کاهش یافته است!!

این هم از عجایب سیستم راهنمایی و رانندگی شهر تهران یا بهتر است بگوییم تهران بزرگ!

 

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► در قاب تصویر/ زبان درازی برای المپیک!
اقتصاد مقاومتی چیست و تفاوت آن با ریاضت اقتصادی کدام است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر