بابک فردوسی با "کنجکاوی" به مریخ رسید

سه شنبه ، 17 مرداد 1391 ، 12:04

در روزهایی که توجه زمینیان به شدت به بزرگترین آوردگاه ورزشی دنیا جلب شده و همه در جوش و خروش بازی های المپیک لندن هستند، میلیون ها کیلومتر آنطرف تر اتفاقی بزرگ در سیاره دوست و برادر، مریخ افتاد که ناسا را برای دقایقی از خوشحالی روی هوا فرستاد.

 

بله کنجکاوی، کاوشگر مریخ نورد سازمان فضایی آمریکا، ناسا، دیروز بر سطح سیاره مریخ فرود آمد تا ماموریت دو ساله و  2/5 میلیارد دلاری خود را آغاز کند.

به گزارش بانکی دات آی آر، بابک فردوسی مهندس پرواز ایرانی- آمریکایی ناسا یکی از چندین مهندسی بود که دیروز در فرود موفقیت آمیز مریخ نورد کنجکاوی بر روی سطح سیاره مریخ نقش بزرگی ایفا کرد.

مهندس ایرانی و توانمند ناسا متولد هفتم نوامبر 1979 در کالیفرنیای آمریکاست. وی مدیر برنامه کاوشگر کنجکاوی است که دیروز با موفقیت به سطح مریخ فرود آمد.

فردوسی پس از نشاندن موفقیت آمیز کنجکاوی بر سطح مریخ در فضای مجازی و اینترنت با استقبال بسیار زیادی مواجه شد بطوریکه در طول 10 دقیقه نشستن کنکجاوی بر سطح مریخ تعداد فالوئرهای وی در یوتیوب از 200 نفر به 10 هزار نفر رسید.

بابک فردوسی 33 ساله اما، علاوه بر اینکه در ناسا یک مهندس زبردست به شمار می آید، در انتخاب مدل مو هم تبحر دارد و حتی جدیدترین مدل موهایش عنوان زیباترین مدل موی مرکز جی پی ال ناسا را از آن خود کرد.

نکته جالب در مورد این فردوسی معاصر این است که او برای هر ماموریت جدید در ناسا مدل موهای خود را عوض می کند و آخرین مدل مویش که به افتخار ماموریت 2/5 میلیارد دلاری کنجکاوی است، طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است.

فردوسی آرزوی دیرین خود یعنی مهندس هوا و فضا شدن را جامه عمل پوشاند و حالا به نمونه ای تاثیرگذار در این صنعت بدل شده است.

توانمندی فردوسی در مدیریت کاوشگر کنجکاوی از یک طرف و مدل موهای قرمز و ستاره دار از سویی دیگر، این روزها مهندس بابک فردوسی جوان و توانا را به شدت محبوب کرده است.

بابک فردوسی مدیریت برنامه کاوشگری را عهده دار بود که به گفته فیروز نادری، یکی دیگر از ایرانی های موفق ناسا یک "تیم وورکینگ" به تمام معنا بوده است.

در هر صورت بابک فردوسی هم یکی دیگر از ایرانیانی است که در حوزه فعالیت خود در سطح جهانی خوش می درخشد و می توان گفت نور امید را در دل کسانی روشن  می کند که خسته از نامردمی ها به دنبال راهی برای رسیدن به اهداف بلند بالای خود هستند.

سارا گلچین

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► ارائه شناسه شبا از طریق بانک رفاه
یادداشت/این «م. ص. هـ.» و «الف. الف» چه کسانی اند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر