خودروی بدون سرنشین گوگل، امن تر از سرنشین دارها

چهارشنبه ، 18 مرداد 1391 ، 09:04

روز سه شنبه گوگل اعلام کرد که خودروهای بدون سرنشین این شرکت توانسته اند از پس تست ها و آزمون های 300 هزار مایلی برآیند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، این خودروی بدون سرنشین به گفته گوگلی ها این مسیر را در "دامنه وسیعی از شرایط" بدون تصادف طی کرده است. پیش از این خودروی بدون سرنشین گوگل تصادفاتی داشته است.

مقایسه عملکرد این خودروی بدون سرنشین با خودروهای معمولی و دارای راننده در آمریکا نشان می دهد که عملکرد این خودرو در طی مسیر 300 هزار مایل بدون تصادف، بهتر از عملکرد خودروهای دارای راننده است که به صورت میانگین هر 165 هزار مایل یکبار تصادف می کنند.

گوگل در این پروژه از خودروهای تویوتا پریوس ساخت شرکت تویوتا استفاده کرد. این خودروها مجهز به تعدادی دوربین، حس گرهای رادار و لیزهای طیفی مکان یاب برای تشخیص ترافیک هستند. این خودروها همچنین نرم افزاری از گوگل مپز دارند که در جهت یابی خیابان ها و مسیرها به آن کمک می کند.

همیشه دو نفر راننده در خودرو حضور دارند که در صورت عملکرد اشتباه خودرو بتوانند آن را کنترل کنند. البته گوگل اعلام کرده که قصد دارد تعداد راننده های داخل ماشین را به یک نفر کاهش دهد.

خودروی بدون سرنشین گوگل از این آزمون سخت سربلند بیرون آمده تا گوگلی ها دلیلی محکمی برای افتخار به خود داشته باشند. به نظر می رسد با پیشرفت هایی که گوگل در این کار کرده، دور نیست آن زمان که راننده ها با خیال راحت داخل خودرو بنشینند و شاهد تلاش خودرو برای هدایت خودش باشند.

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► 10 نکته برای آغاز موفق کسب و کار
همه چیز درباره شرایط وام بانک مسکن ◄

مطالب مرتبط
بنر